اعزام ۲۰هزار دانشجوی دانشگاه آزاداسلامی به راهیان نور / بودجه اردوهای جنوب از معاونت فرهنگی مجزا شد

مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از اعزام ۲۰ هزار دانشجویی دانشگاه آزاد به راهیان نور امسال خبر داد.

علی مظفری مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره بازه زمانی اردوهای راهیان نور جنوب اظهار کرد: وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی امسال در اقدامی مشترک اعزام گروه‌های دانشجویی به جنوب را در یک بازه یکسان انجام می‌دهند. اعزام‌ها از ۱۰ تا ۳۰ بهمن‌ماه است. علاوه بر آن؛ برگزاری این اردوها از ۱۰ تا ۲۰ اسفندماه نیز ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از حضور دانشجویان در اردوهای راهیان نور و پیشرفت

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه ادامه داد: برای اینکه دانشجویان بتوانند به فعالیت‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها بپردازنند، اعزام اردوهای راهیان ۱۰ روز قبل از انتخابات، متوقف می‌شود تا فعالان دانشجویی در دانشگاه‌ها حضور داشته باشند.

مظفری تصریح کرد: حدود ۲ درصد از دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی امسال می‌توانند در راهیان نور شرکت کنند. این خبر خوش حاصل کار ویژه بسیج و معاونت فرهنگی برای دانشجویان است. البته ثبت‌نام در راهیان نور با اولویت دانشجویان سفر اولی است.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه هزینه‌کرد و بودجه راهیان نور مبلغ قابل توجهی است، گفت: برای اینکه بودجه این اردوها تامین شود، این بودجه را از بودجه معاونت فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی جدا کرده‌ایم. بودجه راهیان نور در بودجه جاری دانشگاه تامین می‌شود. در چنین شرایطی واحدی نمی‌تواند کمبود یا نبود بودجه را بهانه کرده و اعزام راهیان نور نداشته باشد.

وی با تصریح بر اینکه بودجه فرهنگی یا معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها بسیار محدود است، گفت: تامین بودجه راهیان نور از بودجه محدود معاونت فرهنگی سخت است ولی از بودجه جاری دانشگاه خیر. البته هنوز معاونت فرهنگی به واسطه حضور در شورای فرهنگی واحدها قدرت تصمیم گیری در نحوه برگزاری راهیان نور را دارد.

مظفری ادامه داد: حدود ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی سال گذشته به راهیان نور اعزام شدند. البته ما پیش‌بینی می‌کنیم که امسال حدود ۲۰ هزار دانشجو اعزام شوند.

مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه تلاش کردیم تا با تسهیل‌گری در روند برگزاری اردوهای راهیان نور، شرایط برگزاری این اردوها را آسان کنیم، مطرح کرد: مسئولان اردوهای راهیان نور در سال‌های گذشته مجبور بودند برای هزینه‌ها خود فاکتور تهیه کرده و سپس تسویه حساب کنند. دیگر با تعیین هزینه قطعی امسال دانشجویان نیاز به تهیه فاکتور برای هزینه‌های جاری ندارند. یعنی برای هر فرد که مسئول بوده، بودجه‌ای تعیین شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور دانشگاه آزاد اسلامی از طریق ناوگان ریلی و جاده‌ای است و اعزام هوایی به مناطق جنوب کشور نداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =