وزیر کشور: آمریکا نمی‌تواند در کشورها دخالت کند

وزیر کشور تأکید کرد: نماینده عراق در شورای امنیت مواضع خوبی گرفت. آمریکا باید بفهمد نمی تواند در کشورها دخالت کند، سوریه و یمن را بمباران و در همان حال از رژیم صهیونیستی حمایت کند. ما از مواضع دولت و مردم عراق برای پشتیبانی از فلسطین هم تشکر می‌کنیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احمد وحیدی وزیر کشور امروز (چهارشنبه ۱۸ بهمن) در دیدار با مشاور وزیر کشور عراق و هیأت همراه، گفت: نماینده عراق در شورای امنیت مواضع خوبی گرفت. آمریکا باید بفهمد نمی تواند در کشورها دخالت کند، سوریه و یمن را بمباران و در همان حال از رژیم صهیونیستی حمایت کند. ما از مواضع دولت و مردم عراق برای پشتیبانی از فلسطین هم تشکر می‌کنیم. در نقطه حساس تاریخی هستیم که جهان باید مواضع امت اسلام را بشنود.

بیشتر بخوانید:

توضیحات وحیدی درباره شایعه ایجاد دیوار مرزی بین ایران و افغانستان

وی درباره رویداد بزرگ اربعین حسینی در سال گذشته هم اظهار کرد: در خصوص اربعین تجارب خوبی در سال گذشته داشتیم که حاصل هماهنگی ها بود.

وزیر کشور با تقدیر از نخست وزیر و وزیر کشور عراق در این زمینه، ابراز امیدواری کرد مراسم اربعین امسال بهتر از سال گذشته برگزار شود و کمبودها را جبران کنیم.

وحیدی با اشاره به توافق۳۶ بندی هیات های ایران و عراق بر برطرف ساختن مشکلات عبور از مرز، حمل و نقل، امکانات و خدمات بهداشتی و جاده ها تاکید کرد.

وی خواستار اجرایی شدن کامل این توافق شد و یادآور شد توسعه در پایانه ها و تاسیسات مرزی ضروری است و همچنین خط شلمچه-بصره هم می تواند برای استفاده زوار مفید باشد.

وزیر کشور همچنین بر حمل و نقل دریایی هم تاکید کرد و گفت این اقدام و توسعه بازارچه های مرزی برای تحکیم روابط دو کشور و کمک به معیشت مرزنشینان اثرات مثبتی دارد.

در این نشست سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور نیز اظهار کرد: امروز میزبان دو هیأت اربعین و مرزی از کشور عراق بودیم.

وی با بیان این‌که «در سفر قبلی به بغداد دو صورتجلسه برای اربعین امسال و مسایل مرزی تهیه شد»، گفت: در جلسه امروز قرارگاه مشترک اربعین با همکاری طرف عراقی، ۳۶ بند مورد توافق قرار گرفت.

زیارت اربعین نقطه همکاری و برادری دو کشور

سپهبد سعد معن ابراهیم مشاور امنیتی وزیر کشور عراق هم در این دیدار اظهار کرد: باعث افتخار است که با جنابعالی دیداری کنم و حامل سلام وزیر کشور عراق برای شما هستم.

وی با بیان این‌که «نیت صادقانه این است که هر دو طرف می خواهند زیارت اربعین با آرامش و سلامتی همه زایران برگزار شود»، خاطرنشان کرد: حمایت نخست وزیر عراق و وزیر کشور به هماهنگی خوبی منتهی شده است. زیارت اربعین صرف زیارت نقطۀ همکاری و برادری دو کشور است.

عمر الوائلی رئیس هیات گذرگاه‌های مرزی عراق نیز با اظهار امیدواری از این‌که هماهنگی های بهتری در زمینه برگزاری مراسم اربعین انجام شود، گفت: در سازمان گذرگاه مرزی تلاش می کنیم تا خدمتگزاری به زایران و ترددها روان باشد.

وی با تاکید بر این‌که با تبادل اطلاعات و هماهنگی مشکلات را بر طرف می کنیم، افزود: درهای سازمان ما برای ایرانیان جهت تبادلات مرزی و زیارت باز است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1219352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =