جایزه مجلس برای فیلم منتخب محیط زیست جشنواره فجر

رئیس فراکسیون محیط زیست گفت: در جشنواره فیلم فجر سال گذشته به سه فیلم منتخب محیط زیستی جوایزی اهدا کردبم، امسال هم به احتمال زیاد فیلم منتخب محیط زیستی را در برنامه خواهیم داشت.

سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از کاخ جشنواره فیلم فجر ۴۲ در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر مهم‌ترین اتفاق فرهنگی کشور است، خصوصا اینکه سعی دارد تا آثار برتر را ارائه و ارزیابی کرده، یک فصل جدید را در حوزه سینما ایجاد کند و این موضوع از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در همه سال‌هایی که در مجلس حضور داشتم از این جشنواره بازدید کرده‌ام، گفت: ارزیابی آثاری که به جشنواره ارسال می‌شود به لحاظ اثرگذاری فرهنگی بسیار حائز اهمیت است، به‌ویژه تطابق و بازخوردی که از جامعه می‌گیرم، چرا که دلم می‌خواهد فیلم‌های جشنواره را از نگاه مردم بسنجم و برایم مهم است بدانم آیا فیلم‌های جشنواره مطابق سلیقه مردم هست یا نه و حتما نقد منتقدان را در این زمینه مورد مطالعه قرار می‌دهم.

رفیعی با بیان اینکه فیلم‌ها رویکردهای متفاوتی به گستره مسائل دارند، گفت من دو سال پیش قول دادم که فیلم‌های جشنواره را به لحاظ پرداختن به محیط زیست مورد داوری قرار دهیم، سال گذشته به وعده خود عمل کردم و به سه فیلم که پرداخت بهتری نسبت به محیط زیست داشتند جوایزی اهدا کردیم و توانستند جایزه نگاه برتر محیط زیستی را دریافت کنند، امسال هم به احتمال زیاد فیلم منتخب محیط زیستی را در برنامه خواهیم داشت.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس درباره اوضاع کنونی سینمای کشورمان نیز اظهار کرد: سینمای ایران در یک سال اخیر بهتره شده و استقبال مردم نسبت به سینما افزایش یافته و بازار فیلم و سینما رونق گرفته که بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: ذات سینما باید از دل مردم و با مردم باشد که این اتفاق در حال رخ دادن است و استقبال مردم از جشنواره چهل و دوم نشان‌دهنده این مسئله است‌.

انتهای پیام/

کد خبر: 1219386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =