پیشرفت فیزیکی راه آهن جوین-اسفراین همچنان ۴٠ درصد است

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در خراسان شمالی گفت: پیشرفت فیزیکی طرح عمرانی راه آهن جوین-اسفراین با وجود گذشت سال ها همچنان در حد ۴۰ درصد است که تکمیل آن به تامین اعتبار دولتی و مشارکت سرمایه گذاران نیاز دارد.  

رضا هنرور مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی درباره وضعیت روند اجرای طرح ناتمام راه‌آهن جوین - اسفراین اظهار کرد: در حال حاضر اجرای این طرح به ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است که تکمیل آن در قالب عملیات‌های زیرسازی، روسازی و احداث ایستگاه‌ها به دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با یادآوری این مطلب که برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح، تامین اعتبار از اعتبار تسهیلاتی ماده ۵۶ پیشنهاد شده است، بیان کرد: برای بهره‌برداری از این فرصت تسهیلاتی، ابتدا می‌بایست پیشرفت فیزیکی این طرح عمرانی را به ۷۰ درصد ارتقا داد.

هنرور گفت: در این راستا، پس از سفر رئیس‌جمهور به استان، پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای تنظیم شد که در این پیش‌نویس درخواست شده بود تا سازمان ایمیدرو در پیشرفت فیزیکی این طرح به ۷۰ درصد مشارکت کند.

وی افزود: بااین‌وجود، سازمان ایمیدرو در این زمینه حاضر به مشارکت نشد.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در خراسان شمالی تصریح کرد: درصورتیکه سازمان ایمیدرو و یا سازمان برنامه‌وبودجه بر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی این طرح عمرانی مشارکت و همکاری کنند، می‌توان امیدوار بود که به سراغ تأمین اعتبار تسهیلاتی ماده ۵۶ برای تکمیل آن رفت.

وی همچنین در خاتمه اعلام کرد: باتوجه ‌به وضعیت کنونی منابع مالی اختصاصی در تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی ناتمام، ضرورت دارد که به سراغ مشارکت گیری از توان سرمایه‌گذاری صنایع و بیمه‌ها رفت.

هنرور گفت: تکمیل طرح‌های عمرانی ناتمام در زمینه‌های حمل‌ونقل ریلی، هوایی، دریایی و زمینی با مشارکت و سرمایه‌گذاری صنایع و بیمه‌ها علاوه بر منفعت عمومی حتی برای خود این شرکا نیز منفعت خواهد داشت و از هزینه‌های غرامتی و سرباری آنان می‌کاهد.

خبرنگار:سمانه قهرمانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1219429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =