ضبط مناظرات انتخاباتی نامزدهای مجلس در صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراسم قرعه کشی 26 مناظره تلویزیونی سه حوزه انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد در صدا و سیمای این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، امیر رئوف از برگزاری مراسم قرعه‌کشی 26 مناظره تلویزیونی در سه حوزه انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد در صدا و سیمای مرکز استان خبر داد و گفت: 16 نامزد انتخاباتی حوزه بویراحمد، دنا و مارگون در 10 مناظره، 12 نامزد انتخاباتی حوزه گچساران و باشت در 6 مناظره و 15 نامزد انتخاباتی حوزه انتخاباتی کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی هم در 10 مناظره 6 نفره برنامه ها، دیدگاه‌ها و آرای خود را به مخاطبان کانال‌های انتخاباتی ارائه می‌کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قرعه کشی زمان و جایگاه نامزدها در مناظره ها با حضور نامزدها و یا نمایندگان نامزدها و دبیر ستاد انتخابات و دبیر کمیته تبلیغات هیات اجرایی انتخابات استان برگزار شد؛ یادآور شد: هر برنامه مناظره به مدت 120 دقیقه است که در فرصت قانونی یک هفته‌ای تبلیغات، به تفکیک از سه کانال انتخاباتی این استان پخش می شود.

وی عنوان کرد: هر مناظره دارای 4 بخش است که مناظره کنندگان به سئوالاتی درخصوص جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مسائل مهم هر حوزه انتخابیه پاسخ داده و ضمن بیان دیدگاه های خود به نقد دیدگاه های سایر نامزدهای حاضر در مناظره می‌پردازند.

وی با یادآوری اینکه مناظره ها به صورت ضبطی است، افزود: این مناظره‌ها که بیشتر به صورت 6 نفره طراحی شده است از 23 تا 30 بهمن در صدا و سیمای استان ضبط می شود و به صورت تقریبی هر نامزد در هر مناظره 20 دقیقه فرصت پاسخ به سئوالات طرح شده در مناظره را می‌یابد.

رئوف فرصت مناظره‌های انتخاباتی را از ابتکارات رسانه ملی در اجرای ماده 81 قانون جدید انتخابات خواند و گفت: رسانه ملی در اقدامی جهادی با راه‌اندازی 200 کانال انتخاباتی ظرفیتی برای اجرای این قانون ایجاد کرد و علاوه بر ایجاد فرصت برای پخش تولیدات 20 دقیقه ای از نامزدها، فرصتی هم برای مناظره های انتخاباتی فراهم کرد.

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد افراد حاضر در مناظره بر مبنای ثبت‌نام نامزدهایی است که قبلا اعلام کرده‌اند که می‌خواهند از امکان مناظرات و تبلیغات تلویزیونی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: مناظره های انتخاباتی به انتخاب بهتر مردم کمک می‌کند و مردم می‌توانند دیدگاه های مختلف نامزدها برای رفع دغدغه هایشان را در این مناظرات ببینند و نسبت به توانمندی نامزدهای انتخاباتی قضاوت کنند.

این مسئول همچنین به نحوه طراحی سئوالات از نامزدهای انتخاباتی اشاره کرد و گفت: از 10 روز پیش رسانه ملی با راه اندازی پویشی از مردم دعوت کرد که سئوالات خود از نامزدهای انتخاباتی را طرح کنند که پیام های دریافتی از مردم و دغدغه جمعی از نخبگان استان در کمیته ای مطرح شد و بر این مبنا سئوالات مناظره ها طراحی شد.

مدیرکل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد از نامزدها خواست در مناظره ها اخلاق را بیش از پیش رعایت کنند و پایبندی خود به قانون را به نمایش بگذارند.

گفتنی است؛ مناظره های تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی با حضور و نظارت نمایندگان هیات های اجرایی، نظارت و دادگستری استان ضبط می شود

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای پیام/

کد خبر: 1219448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =