نشست خبری آبی روشن / میری: فیلم برپایه همدلی و اشتراک بود

نشست خبری آبی روشن با حضور عوامل فیلم برگزار شد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی آبی روشن به کارگردانی بابک خواجه پاشا برگزار شد.

در این نشست بابک خواجه پاشا کارگردان، سید محمدحسین میری تهیه کننده، مهران احمدی، مهران غفوریان، مرتضی امینی تبار، سارا حاتمی بازیگران، فرید سعادتمند آهنگساز، اشکان پورتاجی صدابردار، سید داود گنجوی نویسنده، پیمان عباس زاده مدیر فیلمبرداری، آرش قاسمی طراحی و ترکیب صدا و کامران خلج گریمور حضور داشتند.

محمدحسین میری تهیه کننده با تبریک عید مبعث گفت: ما مسلمانان امروز برایمان روز مهمی است. امیدوارم به حق امروز تمام مردمی که در دنیا مورد ظلم قرار دارند مخصوصا مردم غزه رهایی پیدا کنند.

او ادامه داد: همه دوستان ما همدل هستند و از همه تشکر می‌کنم‌. محور این فیلم همدلی و اشتراک بود. همه ما جمع شدیم که فیلمی بسازیم تا آبروی سینمای ایران باشد. سنت انسانی و عرفانی این روزها در سینما مغفول واقع شده است و ما تعمدا سعی کردیم به این سمت برویم.

بابک خواجه‌پاشا کارگردان این اثر درباره شخصیت‌پردازی و پایان این فیلم و محجبه شدن شخصیت خانم گفت: قضیه محجبه شدن شخصیت خانم در پایان داستان این است که وارد حرم امام رضا (ع) شد.

وی افزود: اتفاقی به نام حق داشتن است. ما حق‌هایی بر گردن داریم که گاهی فراموششان می‌کنیم. مهم ترین حقی که بر گردن یک انسان وجود دارد حق نزدیکان او است. در طول داستان حاج یونس باور ندارد که حقی بر گردنش است تا جایی که با برادرش مواجه می‌شود و متوجه می‌شود که پیش از اینکه خادم امام رضا (ع) شود باید حق‌الناس را رعایت کند. حتی همین مردم می توانند از من سوال بپرسند که تو با پول مردم فیلم می‌سازی و باید فیلم خوبی بسازی و این حق بر گردن مردم است.

این کارگردان درباره منطقی نبودن داستان قتل در این فیلم توضیح داد: در قتل درجه ۲ تمامی منطق‌ها رعایت شده است. اگر بر فرض اعلام اینکه قتلی انجام شده است و شواهدی داشته باشید، قتل درجه دو از نظر حقوقی منطقی است‌.

سید داود گنجوی نویسنده بیان کرد: درباره اینکه چطور به این حس و حال رسیدیم باید بگویم که وقتی جوهر اولیه فیلمنامه شکل گرفت در طول مسیر کم کم نشانه‌ها پدید آمدند مانند انگشتر فیروزه و ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا در این فیلم به مسائل اخلاقی بپردازیم.

کد خبر: 1219450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =