فیفا «کارت آبی» فوتبال را رد کرد

فدراسیون جهانی فوتبال بیانیه‌ای درباره معرفی کارت آبی در مسابقات فوتبال منتشر کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، چندی پیش روزنامه «تایمز» انگلیس مدعی شده بود هیئت بین‌المللی فوتبال (IFAB) در نظر دارد قانون اخراج 10 دقیقه‌ای را برای بازیکنانی که مخالفت خود با تصمیمات داوری در جریان بازی‌ها را نشان می‌دهند، تصویب کند، درست شبیه به قانونی که در حال حاضر در رشته‌های ورزشی همچون هاکی و راگبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

برنامه‌ بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ اعلام شد + جدول

بر این اساس بازیکنانی که با تصمیم‌های داور مخالفت می‌کنند، به طور موقت به مدت 10 دقیقه از مسابقه اخراج خواهند شد. همچنین طبق این قانون فقط کاپیتان تیم‌ها می‌توانند با داور صحبت کنند و بازیکنان دیگر حق اعتراض ندارند، در غیر این صورت با اخراج موقت جریمه خواهند شد.

نشریه «تلگراف» انگلیس شب گذشته (پنجشنبه) با انتشار گزارشی مدعی شد که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) قصد دارد روز جمعه (امروز، 20 بهمن) قانون اخراج موقت را برای استفاده در سطح بالای فوتبال با معرفی کارت آبی اعلام رسمی کند. فیفا اما با انتشار بیانیه‌ای رسمی این ادعا را تکذیب کرد.

در بیانیه فدراسیون جهانی فوتبال آمده است: «فیفا مایل است روشن کند گزارش‌های به اصطلاح «کارت آبی» در سطوح بالای فوتبال نادرست و نابهنگام است. هر آزمایشی از این دست، در صورت اجرا، باید به آزمایش مسئولانه در سطوح پایین‌تر محدود شود. موضع فیفا این است که این دستور جلسه در مجمع عمومی IFAB در تاریخ 2 مارس، مورد بررسی قرار گیرد».

انتهای پیام/

کد خبر: 1219475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =