برنامه‌ بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ اعلام شد + جدول

برنامه بازی‌های بیست‌وسومین دوره مسابقات جام جهانی منتشر شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به طور رسمی برنامه بازی‌های مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ که قرار است به میزبانی سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار شود را اعلام کرد که بر این اساس دیدار افتتاحیه این دوره از مسابقات در تاریخ ۱۱ ژوئن ۲۰۲۶ (۲۱ خرداد ۱۴۰۵) در شهر مکزیکوسیتی برگزار می‌شود و بازی دوم نیز در همان روز و به میزبانی دیگر شهر مکزیک یعنی گوادالاخار برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

رده‌بندی جدید فیفا منتشر شد / ایران در آستانه رسیدن به صدر جدول

اولین بازی که کشور آمریکا در مرحله گروهی میزبانش خواهد بود؛ بازی چهارم در تاریخ ۱۲ ژوئن ۲۰۲۶ (۲۲ خرداد ۱۴۰۵) است که در ورزشگاه سوفی واقع در شهر لس‌آنجلس برگزار خواهد شد. اولین دیداری هم که کانادا در مرحله گروهی میزبانش خواهد بود، بازی سوم در تاریخ ۱۲ ژوئن ۲۰۲۶ (۲۲ خرداد ۱۴۰۵) در شهر تورنتو خواهد بود.

بر اساس اعلام فیفا؛ بازی‌های مرحله گروهی در تاریخ ۱۱ ژوئن ۲۰۲۶ (۲۱ خرداد ۱۴۰۵) آغاز و در تاریخ ۲۷ ژوئن ۲۰۲۶ (۶ تیر ۱۴۰۵) به پایان خواهد رسید. در ادامه ۱۶ تیم که راهی مرحله یک‌شانزدهم نهایی شده‌اند؛ از تاریخ ۲۸ ژوئن تا ۳ جولای ۲۰۲۶ (۷ تا ۱۲ تیر ۱۴۰۵) به مصاف هم می‌روند تا چهره ۱۶ تیم برتر مشخص شود.

بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی نیز از تاریخ ۴ جولای ۲۰۰۶ (۱۳ تیر ۱۴۰۵) آغاز و در تاریخ ۷ جولای ۲۰۲۶ (۱۶ تیر ۱۴۰۵) پایان می‌یابد. مرحله یک‌چهارم نهایی نیز از تاریخ ۹ جولای تا ۱۱ جولای ۲۰۲۶ (۱۸ تا ۲۰ تیر ۱۴۰۵) برگزار خواهد شد تا تکلیف چهار تیم راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی مشخص شود.

بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی نیز در تاریخ‌های ۱۴ و ۱۵ جولای ۲۰۲۶ (۲۳ و ۲۴ تیر ۱۴۰۵) برگزاری می‌شود. بازی رده‌بندی هم در تاریخ ۱۸ جولای ۲۰۲۶ (۲۷ تیر ۱۴۰۵) انجام خواهد شد و دو فینالیست این رقابت‌ها هم در تاریخ ۱۹ جولای ۲۰۲۶ (۲۸ تیر ۱۴۰۵) به مصاف هم می‌روند تا تکلیف قهرمان این دروه از رقابت‌ها مشخص شود.

شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ و تعداد بازی‌های برگزاری در آنها به شرح زیر است:

آتالانتا، ۸ بازی
بوستون، ۷ بازی
دالاس، ۹ بازی
گوادالاخارا، ۴ بازی
هیوستون؛ ۷ بازی
کانزاس‌سیتی، ۶ بازی
لس‌آنجلس، ۸ بازی
مکزیکوسینی، ۵ بازی
میامی، ۷ بازی
مونتری، ۴ بازی
نیویورک‌/ نیوجرسی، ۸ بازی
فیلادفیا، ۶ بازی
سان‌فرانسیسکو/ بی آره‌نا، ۶ بازی
سیاتل، ۶ بازی
تورنتو، ۶ بازی
ونکوور، هفت بازی

بیست‌وسومین دوره مسابقات جام جهانی در حالی به میزبانی سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد که این دوره از رقابت‌ها ۴۸ تیمی است و ۲۴ بازی بیشتر از جام جهانی قطر خواهد داشت.

فرمت برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ به شرح زیر است:

مسابقات با حضور ۴۸ تیم در ۱۲ گروه چهار تیمی آغاز می‌شود و هر تیم در مرحله گروهی سه بازی انجام می‌دهد.

دو تیم برتر هر گروه به همراه هشت تیم برتر که جایگاه سوم گروه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند (در مجموع ۳۲ تیم)، راهی مرحله یک‌شانزدهم نهایی می‌شوند و برای رسیدن به فینال با هم رقابت خواهند کرد.

از زمانی که باشگاه‌ها باید بازیکنان خود را برای حضور در جام جهانی آزاد کنند، به‌علاوه روزهای برگزاری این تورنمنت و روزهای استراحتی که وجود دارد، طول این دوره از مسابقات ۵۶ روز می‌شود که این درست به همان اندازه جام‌های جهانی ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ است.

۱۶ شهر میزبان مسابقات خواهند بود و ۱۰۴ بازی در طول ۳۹ روز برگزار خواهد شد که این یعنی نسبت به جام‌ جهانی ۲۰۲۲ قطر، ۲۴ بازی بیشتر برگزار خواهد شد.

نکته جالب اینکه تعداد بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ (۱۰۴ بازی) بیشتر از مجموع تعداد بازی‌های پنچ دوره اول جام جهانی است. تعداد بازی‌های جام‌های جهانی ۱۹۳۰، ۱۹۳۴، ۱۹۳۸، ۱۹۵۰ و ۱۹۵۴ در مجموع ۱۰۱ بازی بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =