چرا فیفا با کارت آبی مخالف است؟

رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) معتقد است که استفاده از کارت آبی در فوتبال، ماهیت این مسابقه را از بین می‌برد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، ماجرای اضافه شدن کارت آبی به مسابقات فوتبال، نیامده جنجال‌ساز شده و مخالفت‌های زیادی را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید:

درخواست استقلال از فیفا برای حل مشکل مجوز حرفه‌ای!

یکی از مخالفان این طرح، جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا است؛ هرچند که تصور نمی‌شد با توجه به سنت‌شکنی رئیس سوئیسی در فیفا در برگزاری جام‌جهانی با ۴۸ تیم و انقلاب در قوانین فوتبال، او با این ایده مخالفت کند.

ماه گذشته بود که روزنامه تلگراف گزارش داد که هیئت بین المللی فوتبال (IFAB) در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از کارت‌های آبی در مسابقات فوتبال از فصل آینده است تا کارت جدیدی پس از جام‌جهانی ۱۹۷۰ که کارت‌های زرد و قرمز مورد استفاده قرار گرفت، به بازی فوتبال اضافه شود.

این رسانه فاش کرد که بر اساس این تصمیم، بازیکنان در صورت انجام خطایی شیطنت‌آمیز که از چشم داور دور بماند یا اعتراض به داور، به مدت ۱۰ دقیقه از زمین اخراج خواهند شد. همچنین اگر بازیکنی در طول مسابقه دو کارت آبی یا ترکیبی از زرد و آبی دریافت کند، باید کارت قرمز بگیرد.

در این گزارش ادعا شده بود که این کارت‌ها در رقابت‌های سطح بالا مورد استفاده قرار نخواهند گرفت، اما ممکن است در مسابقاتی مانند جام حذفی و جام اتحادیه اجرا شود.

با این حال، فیفا ماه گذشته طرح استفاده از کارت آبی در مسابقات معتبر را رد کرد. رئیس فیفا هم دراین‌باره گفت: این موضوع در برنامه ما وجود ندارد. فیفا کاملاً با کارت آبی مخالف است. من از این موضوع مطلع نبودم. باید از ماهیت و سنت بازی نیز محافظت کنید. کارت آبی در کار نخواهد بود.

الکساندر چفرین، رئیس یوفا هم به تلگراف اسپورت گفته که کاملاً با ایده مخالف است و در صورت ورود این کارت، دیگر اسم این ورزش فوتبال نخواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1222736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =