شورای نگهبان افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان را تایید کرد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: درباره حقوق و دستمزد هم باید گفت که تایید شد و مصوبه مجلس برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان برخلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، هادی طحان نظیف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایرنا درباره ادعای رشیدی کوچی نماینده مرودشت مبنی بر اینکه به دلیل مبارزه با مافیای خودرو رد صلاحیت شده گفت: رد صلاحیت ایشان هیچ ارتباطی به پیگیری واردات خودرو و طرح صیانت ندارد. 

بیشتر بخوانید:

میزان وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد

وی افزود: ایشان در جلسه ای که به شورا آمد ، موضوع را کاملا پذیرفت، من با ایشان تماس گرفتم ایشان گفت بیرون جلسه میروم و حرف هایم را اصلاح میکنم.

وی تاکید کرد: شایسته نیست در مورد نهادهای قانونی کشور اینگونه صحبت کنیم. 

افزایش وام ازدواج در شورا تایید شد 

وی همچنین ایرادات لایحه بودجه ۱۴۰۳ را تشریح کرد و گفت: بر اساس اصطلاحیه قانون آیین نامه داخلی مجلس امسال تغییری در روند بررسی بودجه داشتیم، ابتدا احکام بررسی میشود سپس بر اساس آن ارقام و جداول بررسی میشود.

وی افزود: ما در روزهای جمعه و شنبه جلسات چند نوبته برای بررسی لایحه بودجه داشتیم نهایتا نظر ما امروز به مجلس ارسال می شود.

وی گفت: یکی از نکات ما درباره جداول کلی بودجه بود که باید این جداول ضمیمه متن می‌شد اما اینگونه نبود و جداول کلی ضمیمه متن نشده بود، برای ما مهم است که میان منابع و مصارف بودجه تراز وجود داشته باشد و منابع باید روشن باشد. برای مثال درباره تأیید بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی، افزایش برخی از مزایا و افزایش بودجه برخی دستگاه‌ها ابهاماتی وجود داشت و باید منابع روشن شود.

وی ادامه داد: بخش های مختلف لایحه بودجه سال آینده به برنامه هفتم توسعه ارجاع شده بود در حالی که هنوز لایحه برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون نشده است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: افزایش وام ازدواج برای زوج‌ها و واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر از سوی شورای نگهبان به تایید رسید.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان تایید شد

وی ادامه داد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده بود که خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وی گفت: واردات خودروهای برقی و هیبریدی هم از جمله مصوبات مجلس در لایحه بودجه سال آینده بود که تأیید شد.

وی تاکید کرد: مصوبه مجلس برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان برخلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طحان نظیف در واکنش به ادعای یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه دلیل رد صلاحیتش اعلام نشده است، گفت: تمام نمایندگانی که در این دوره صلاحیت آنان احراز نشده است، موارد به آنان گفته و ضبط هم شده است.

ساحت شورای نگهبان از ادعاهای مطرح شده مبراست 

طحان نظیف درباره ادعای هدایت‌الله خادمی، کاندیدای رد صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه دلال‌ها برای تایید صلاحیتم ۱۲۰ هزار دلار خواستند، گفت: ساحت شورای نگهبان و اعضای آن از این ادعاها مبرا است.

وی ادامه داد: تا الان حتی یک مورد از این ادعاها نسبت به اعضا و همچنین کارکنان شورای نگهبان ثابت نشده است.

وی اضافه کرد: اگر کسی مدعی چنین مواردی است به ما اطلاع دهد، البته خودمان مدعی و پیگیر چنین موضوعاتی هستیم و در گذشته هم عده‌ای چنین موضوعاتی را مطرح می‌کردند که به فضل خدا تا الان حتی یک مورد آن ثابت نشده و هیچ ارتباطی با شورای نگهبان نداشته است.

طحان نظیف افزود: ما با خود ایشان تماس گرفتیم تا اسم این دلال‌ها را بپرسیم و پیگیری کنیم که تا الان موفق به ارتباط با ایشان نشدیم و حتما پیگیر این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: کسانی که مشکلات متعدد و جدی دارند و بر اساس قانون ما مراعات در گفتن چنین مطالبی را داریم، نباید این‌گونه صحبت کنند.

وی تاکید کرد:خود این افراد مسائلی دارند و خودشان هم مطلع هستند و در جلساتی هم که خدمتشان بودیم، موارد و علل رد صلاحیت به آن‌ها گفته شده است.

سخنگوی شورای نگهبان درباره فرصت سه روزه شورای نگهبان به داوطلبان ردصلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مهلت سه روزه ویژه کسانی است که در تمام مراحل قبل یعنی مرحله بررسی هیات‌های نظارت و هیات‌های اجرایی تایید شدند و فقط در مرحله بررسی‌های شورای نگهبان صلاحیتشان تایید نشده است.

وی بیان کرد: طبیعی است که این افراد که تعداشان نیز اندک است، باید فرصت اعتراض داشته باشند.

هیچ نماینده ای به دلیل موافقت یا مخالفت با مصوبه ای رد صلاحیت نشد 

وی افزود: هیچ نماینده‌ای به دلیل موافقت یا مخالفت درباره یک مصوبه، ردصلاحیت نمی‌شود. تمام نمایندگانی که در این دوره صلاحیتشان احراز یا تأیید نشد، موارد پرونده‌شان در جلساتی به آنها گفته شد.

وی ادامه داد: ما هیچ نماینده‌ای را نداریم که مواردش به او گفته نشده باشد؛ فقط یک مورد بود که علی‌رغم چندین بار تماس، خودشان گفتند که نیازی نیست که من بیایم، بنابراین هیچ ابهامی در این خصوص وجود ندارد.

کد خبر: 1219864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =