نماینده کارگران در شورای عالی کار: سبد معیشت خانوار کارگری مشخص نشده است

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: با وجود تشکیل 3 نشست کمیته تخصصی مزد،‌ هنوز سبد معیشت خانوار کارگری مشخص نشده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، آیت اسدی نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ گفت: با وجود تشکیل 3 نشست کمیته تخصصی مزد ذیل شورای عالی کار،‌ هنوز سبد معیشت خانوار کارگری مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید:

هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران اعلام شد

برخی افراد در فضای مجازی نرخهایی برای سبد معیشت خانوار کارگری اعلام کرده‌اند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار در مورد نشست‌های شورای عالی کار در مورد تعیین حداقل مزد کارگران در سال آینده، گفت: جلسات شورای عالی کار گر چه به صورت ماهانه برگزار شده،‌ اما هنوز جلسه با دستورکار تعیین حداقل مزد کارگران هنوز تشکیل نشده است.

به گزارش فارس، بر اساس ماده 140 قانون کار تعیین حداقل مزد کارگران در سال آینده در یک فرآیند سه جانبه و مذاکره کارگری،‌کارفرمایی و دولتی تعیین بر اساس دو معیار سبد معیشت خانوار میانگین کارگری و رشد متناسب برای جبران تورم سال جاری تعیین می‌شود.

در حال حاضر 15.1 میلیون کارگر بیمه شده اصلی در کشور وجود دارند که با احتساب بعد 3.2 نفر خانوار ایرانی،‌ در برگیری حداقل مزد کارگران برای 46 میلیون کارگر و خانواده‌شان و نیز کارفرمایان را دربر می‌گیرد و از متغیرهای مهم اقتصاد به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1219956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =