سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر استان مازندران آغاز به کار کرد

سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر استان مازندران با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در شهرستان آمل آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، عصر روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر استان مازندران در شهرستان آمل با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و دیگر مسئولین و مدعوین آغاز شد.

احسان آهنگر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران ضمن گرامی‌داشت دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تبریک اعیاد شعبانیه، بیان کرد: موسیقی، هنر و هویت ملی ماست که به عنوان زبان مشترک برگرفته از باطن پاک مردم این مرز و بوم است و بدون شک یکی از ابزارها برای بیان ارزش‌ها می‌باشد.

آهنگر با اشاره به این‌که موسیقی می‌تواند نقش بی‌بدیلی در حفظ آئین‌ها و سنت‌های جامعه داشته باشد، گفت: جایگاه این هنر را بدانیم چون موسیقی، هنری است که ریشه در هویت تاریخی و تمدن کشور عزیزمان دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با اشاره به جایگاه ارزشمندی که موسیقی بین مردم مازندران دارد، اظهار کرد: موسیقی به ویژه در مازندران، تصویر بسیار شفافی از مردم این استان است که در تحولات فرهنگی، اجتماعی کشور ما و همچنین در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش به‌سزایی داشته است.

وی در ادامه افزود: سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر تلاش دارد تا یک فضای شاد و با نشاط را در جامعه ایجاد کند و بستری برای انتقال پیام انقلاب اسلامی و ارزش‌های انسانی در سطح جامعه باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران تصریح کرد: ما در برگزاری این جشنواره به دنبال ظرفیت سازی، شناسایی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه و گروه‌های برتر عرصه موسیقی هستیم تا با بهره‌گیری از مضامین موسیقی اصیل سنتی جایگاه موسیقی را به مرتبه اصلی خودش برسانیم.

آهنگر با اشاره به اهدافی را که این جشنواره دنبال می‌کند، گفت: این جشنواره دنبال گسترش عدالت فرهنگی است که حضور گروه‌های برتر موسیقی بومی، محلی، سنتی، نواحی و پاپ، از شرق تا غرب استان در این جشنواره گواه این مدعا می‌باشد.

وی با اشاره به میزبانی شهرستان آمل در این دوره از جشنواره، گفت: میزبانی این رویداد مهم را در سال ۱۴۰۲ به شهرستان آمل دادیم چرا که مهد موسیقی استان است و هنرمندان برجسته‌ای را در زمینه موسیقی دارا می‌باشد و از آنجایی که استان مازندران در زمینه سرود، ظرفیت بالایی دارد؛ نقطه عطف جشنواره سی و نهم حضور گروه‌های سرود می‌باشد که در طی سالهای اخیر، نقش بسیار ارزنده‌ای را در ایجاد همبستگی ملی و ایجاد روحیه مقاومت در مردم داشته است.

به اساس این گزارش، آنچه این مراسم را جذاب و پرانرژی کرد، حضور و اجرای گروه سرود دانش‌آموزان با رده سنی ۹ تا ۱۰ سال از مدرسه "زندگی" که شور و شعف این دانش‌آموزان، هنگام خواندن سرود، موج گسترده‌ای از واکنش‌های مثبت را در تماشاگران برانگیخت.

خبرنگار: الهه عبادی

امیرحسین بابازاده

غزاله شعبانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1220327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =