٨٢ میلیارد تومان پروژه مخابراتی طی ۵ ماه در خراسان شمالی اجرا شد

رسول علی اصغرپور، مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی از اجرای ٨٢ میلیارد تومان پروژه مخابراتی طی ۵ ماه در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی رسول علی اصغرپور، مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی در دیدار با اصحاب رسانه خراسان‌شمالی اظهار کرد: از شاخص ترین این پروژه‌ها می‌توان به راه‌اندازی و اتصال ۴۷ روستای جدید به اینترنت خانگی با ۲ میلیارد تومان اعتبار، افزایش پهنای باند مراکز روستایی از ۲ تا ۵۰ برابر، ارتقاء سرعت اینترنت ۴۰ سایت همراه اول از ۲G به ۴G با ۴۷ میلیارد تومان اعتبار، راه اندازی ۱۵ دستگاه کافوی نوری به منظور افزایش سرعت اینترنت و بهبود کیفیت دسترسی مردم با ۸ میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان اعتبار، واگذاری سرویس اینترنت بسیار پرسرعت VDSL در تمام شهرهای استان، اتصال بیش از ۶۰ نهاد اداری، سازمانی و حقوقی به شبکه دولت، اجرا و دسترسی ۲۵ سازمان دولتی به شبکه فیبر دسترسی، اتصال چندین پاسگاه مرزی به فیبر نوری و... اشاره کرد.

رسول علی اصغر پور ادامه داد: در نشست خبری هفته دولت قول داده بودیم که تا پایان امسال ۶۰ روستای استان به اینترنت خانگی متصل شود که تا کنون در ۴۷ روستا انجام شد و تا پایان سال نیز ۱۳ روستای دیگر به اینترنت پر سرعت مجهز خواهند شد.

وی همچنین به پروژه های درحال اجرای این مجموعه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، ۶ پروژه شاخص در حال انجام است که براساس برنامه ریزی های انجام شده، اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با روز ارتباطات به بهره برداری می رسند.

وی نبود رینگ فیبر پروتکشن در استان را یکی از اشکالات اساسی حوزه مخابرات دانست و گفت: این رینگ سبب می شود زمانی که فیبرهای مسیر اصلی به مشکلی برخورد کرد، ارتباطات در یک منطقه مختل نشود. در این راستا اجرای حداقل دو مسیر فیبر پروتکشن بین بجنورد- اسفراین- گرمه- جاجرم- آشخانه و همچنین مسیر راز و جرگلان- شیروان- بجنورد را اجرا کنیم.

علی اصغر پور، اجرای پروژه بزرگ فیبر نوری در منطقه محروم راز و جرگلان به طول ۷۵ کیلومتر به منظور اتصال ۱۷ سایت همراه اول و ۱۴ روستای مسیر به فیبر نوری، اتمام ۵ پروژه فیبر USO به طول تقریبی ۱۵۰ کیلومتر که به دلیل نبود امکانات، بیش از یکسال متوقف مانده بود، اجرای کامل برگردان سوییچ شهری آشخانه، راه اندازی اینترنت پرسرعت در ۴۰ روستای دیگر استان و ارتقاء تمام سایت های همراه اول جاده ای استان از مسیر دشت تا فاروج به اینترنت ۴G را از جمله پروژه هایی دانست که قرار است تا اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام برسد تا در روز ارتباطات، بهره برداری شود.

خبرنگار:متین لنگری

انتهای پیام /

کد خبر: 1219186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =