وحیدی: دورکردن مردم از مشارکت در انتخابات بزرگترین خیانت است /  ۱۱۰۰ استاد دانشگاه نامزد هستند

وزیر کشور در سفر به استان اصفهان و در نشستی با نمایندگان اقشار مختلف گفت: مجلس یعنی تبلور قدرت ملت در تعیین سرنوشت و یکی از مسائل مهم انقلاب عظیم ما تشکیل مجلسی با رای مردم در راس امور بود. برخی می‌خواهند مردم را از مشارکت در تعیین سرنوشت خود دور کنند که این بزرگترین خیانت است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احمد وحیدی، صبح امروز (جمعه، ۲۷ بهمن ماه) در نشست با نمایندگان اقشار استان اصفهان در محل استانداری اصفهان، اظهار کرد: مجلس یعنی تبلور قدرت ملت در تعیین سرنوشت و یکی از مسائل مهم انقلاب عظیم ما تشکیل مجلسی با رای مردم در راس امور بود. امام به عنوان یک مرجع کامل گفتند میزان رای ملت است که برگرفته از عمق دین ما است. رای مردم نمایشی نه، بلکه حقیقی است.

بیشتر بخوانید

گزینه‌های مشترک جامعتین برای انتخابات مجلس خبرگان در تهران

وی افزود: این نعمت منحصرا در انقلاب اسلامی است. در جاهای دیگر یا دست احزاب است یا دست افراد اقتصادی و سیستم لابی‌گری است، یعنی از مسیر فشار یک گروه خاص رای را تعیین می‌کنند. کجا سراغ دارید که رای توسط تک تک افراد ملت داده و تعیین شود. رهبر انقلاب یک رای و فلان عزیز در روستا نیز یک رای دارد که تاثیر برابری دارد. این است عدالت انتخاباتی و حاکمیت مردمی.

وزیر کشور ادامه داد: برای اینکه رای تک تک افراد موثر باشد، چه شهدایی دادیم و چه تحولاتی صورت گرفته است. این رای‌گیری و توجه به آرا حتی در انتخاب جمهوری اسلامی نیز انجام شد تا نظام بر اساس رای مردم باشد. در این دوران بعد از انقلاب نیز حتی یک روز در هر شرایطی انقلاب ما عقب نیفتاده و با سلامت کامل و امنیت برگزار شده است.

وحیدی خاطرنشان کرد: چگونه برخی از نادانان، جاهلان یا مغرضان و یا برخی معاندان تصور می کنند می توانند به این نعمت بزرگ لگد بزنند و مردم را از مشارکت در تعیین سرنوشت خود دور کنند. این بزرگترین خیانت است.

احمد وحیدی در دیدار با عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در اصفهان، ضمن گرامیداشت حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه، اصفهان را یکی از پرافتخارترین و شهیدپرورترین شهرهای کشور دانسته و اظهار داشت: مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار اصفهان معنای پایداری و استقامت را محقق کرده‌اند؛ امروز در شرایط حساسی قرار داریم و اتفاقات بزرگی در سطح جهانی در حال رخ دادن است. مردم ایران همیشه حماسه‌آفرین بودند و بدون شک این بار نیز حضور پرشوری در انتخابات خواهند داشت‌.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات گام بلندی است و می‌تواند در جهت اعتبارزایی ایران قوی نقش‌آفرینیخ کند، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در انتخابات خار چشم دشمنان است و ایران قوی یعنی تشکیل یک مجلس قدرتمند و کارآمد با مشارکت مردم؛ مقام معظم رهبری رأی دادن را حق‌الناس می‌دانند و این مهم اهمیت انتخابات و سلامت آن را نشان می‌دهد و ما وظیفه داریم که امانتدار و پاسدار رأی مردم باشیم.

وزیر کشور با اشاره به حماسه 22 بهمن بیان کرد: دشمن با خباثت و توطئه قصد دارد تا مردم را از شرکت در انتخابات دلسرد و منصرف کند اما حضور پر شکوه مردم در حماسه 22 بهمن امسال ثابت کرد که مردم پای نظام ایستاده‌اند  و از آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کنند.

وحیدی با بیان اینکه مردم ولایت‌مدار اصفهان 24 هزار شهید را به کشور تقدیم کرده‌اند، تصریح کرد: فضای حال حاضر انتخابات برای فعالیت‌های تبلیغاتی بسیار مناسب است و حضور گسترده اقشار مختلف جامعه در  فرآیند ثبت‌نام، شاکله اصلی انتخابات را تشکیل می‌دهد و این مهم حضور گسترده مردم در صحنه انتخابات را نشان خواهد داد.

وی شناخت مردم از داوطلبین را از مهم‌ترین مواردی دانست که رهبر انقلاب به آن اشاره کرده‌اند و گفت: همه افراد در قالب مجریان باید به دنبال افزایش مشارکت در انتخابات باشند و مردم مسئولیت سنگینی بر عهده دارند. بدون شک مردم و همه ارگان‌ها در انتخابات پیش‌رو حماسه جدیدی را خلق خواهند کرد و این مشارکت در انتخابات دشمنان را می‌ترساند و شکست می‌دهد.

چه تعداد پزشک، قاضی، فرهنگی و حقوقدان در انتخابات مجلس حضور دارند؟
وزیر کشور گفت که حدود ۱۱۰۰ استاد دانشگاه، ۲۵۰ پزشک، ۱۷۰۰ فرهنگی، حدود ۴۰۰ قاضی و حقوقدان و ۱۷۰۰ نفر از بانوان بخشی از شاکله پانزده هزار نفر نامزد انتخابات مجلس است.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، احمد وحیدی وزیر کشور امروز در همایش مجریان انتخابات گفت که با حضور اقشار مختلف در میان داوطلبان، زمینه رقابت فراهم است.
وحیدی همچنین تاکید کرده که نزدیک به ۱۵ هزار نفر برای مجلس شورای اسلامی تایید شده اند که این بی سابقه بوده است.
وحیدی یادآور شده که حدود ۱۱۰۰ استاد دانشگاه، ۲۵۰ پزشک، ۱۷۰۰ فرهنگی، حدود ۴۰۰ قاضی و حقوقدان و ۱۷۰۰ نفر از بانوان بخشی از شاکله این پانزده هزار نفر است.
وی همچنین تاکید کرد که با راه اندازی کانال های رادیویی و تلوزیونی در صدا و سیما برای معرفی داوطلبان، زمینه خوبی برای شناخت فراهم شده است.

انتهای پیام

کد خبر: 1220426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =