نادیده گرفتن دانشگاه آزاد اسلامی در ارزیابی منطقه‌ای به معنای تقلیل رتبه علمی کشور است

محمد قربانی گلشن‌آباد معاون امور مجلس و ارتباط اجتماعی و نماینده‌ تام الاختیار ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، با تأکید بر این که رتبه علمی جمهوری اسلامی ایران در منطقه دوم است، افزود: حجم انبوهی از این موفقیت در حوزه‌ علم و فناوری، وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی است؛ و اگر از فعالیت‌ها، مدارک و تولیدات دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه چشم‌پوشی شود، این رتبه به هشتم منطقه تقلیل پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، محمد قربانی گلشن‌آباد معاون امور مجلس و ارتباط اجتماعی و نماینده‌ی تام الاختیار دکتر مهدی طهرانچی ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی به همراه اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، طی دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان در محل دفتر امام جمعه شهرکرد، به بیان نکات و برنامه‌هایی در راستای پیشرفت و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، پرداختند.

محمد قربانی گلشن‌آباد با اشاره به رشد مثبت اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هم‌اکنون بیش از یک میلیون و 360 هزار دانشجو و قریب به 30 هزار عضو هیئت علمی پیوسته و وابسته و دستیار آموزشی در سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل و فعالیت هستند.

وی در ادامه با تأکید بر این که رتبه علمی جمهوری اسلامی ایران در منطقه دوم است، افزود: حجم انبوهی از این موفقیت در حوزه‌ علم و فناوری، وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی است؛ و اگر از فعالیت‌ها، مدارک و تولیدات دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه چشم‌پوشی شود، این رتبه به هشتم منطقه تقلیل پیدا می‌کند.

نماینده‌ ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دوره‌های مهارت‌افزایی و طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در طرح پویش، زمانی که دانشجو وارد دانشگاه شد، با شرکت‌های صنعتی و کارگاه‌های کوچک رایزنی می‌شود، همزمان با تحصیلش در آنجا اشتغال یابد و مرتبط با رشته‌ تحصیلی و تخصصی خود، مهارت یافته و آماده‌ حضور در بازار کار آینده شود.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: در حوزه فرهنگی، دوره‌های فرهنگی و کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها برگزار شد که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نیز از این فعالیت استقبال کرده و فرمودند که «این اقدام فاخر باید در دیگر دانشگاه‌های کشور نیز اجرا شود».

گرایش دانشگاه آزاد اسلامی از درآمدهای شهریه‌ای به سمت درآمدهای غیرشهریه‌ای

قربانی گلشن‌آباد در پایان گفت: درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی به سمت و سوی غیرشهریه‌ای بودن سوق یافته؛ و هم‌اکنون 52 درصد درآمد دانشگاه متکی به شهریه و چهل و هشت درصد درآمدها از شرکت‌های دانش‌بنیان، فعالیت‌های فناورانه، تولیدات علمی و موارد مشابه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان نیز با تبریک به مناسبت ایام و اعیاد شعبانیه به ضرورت ولایی بودن جامعه و فضای دانشگاه اشاره کرد و گفت: زمانی جامعه می‌تواند به خود ببالد و به رستگاری برسد که رشته‌ ولایت در جامعه قوت پیدا کند.

ایشان با بیان سخنان پیامبر اکرم(ص) به ضرورت مسئله‌ رشته‌ ولایت، اتحاد جامعه، عدم تفرقه و وحدت شکنی در جامعه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: توجه به این مسائل، عامل نجات جامعه و عدم توجه به آن‌ها عامل هلاکت آن است. ولایت، رشته‌ ولایی، فرهنگ و رهبری، عوامل انسجام یک جامعه و رسیدن به تمدن است.

محمدعلی نکونام تصریح کرد: با تمدن، عمق جامعه افزایش یافته و مستحکم‌تر می‌شود و قطعاً مرکز علمی می‌تواند موفق باشد که تمامی هم و غم و تلاشش از صدر تا ذیل، استحکام بخشیدن به این شبکه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اضافه کرد: اثری که استاد بر دانشجو و جامعه می‌گذارد، هیچکس نمیتواند بگذارد؛ بنابراین انتخاب استاد باید بسیار حساس و دقیق باشد.

وی با اشاره به این که شرایط دانشگاه‌هایمان خوب است گفت: طبعاً گروه‌های دانشجویی نیز فعال هستند و باید از طرف دانشگاه، به آن‌ها میدان داده شود تا به فعالیت بپردازند و نهایتاً منجر به شکوفایی شود.

نکونام در پایان خاطرنشان کرد: چشم‌انداز ما از دانشگاه آزاد اسلامی، چشم‌انداز مطلوبی است و به امید داریم که شاهد درخشندگی هرچه بیشتر این مجموعه باشیم.

خبرنگار: فاطمه شکوهی

انتهای پیام/

کد خبر: 1220430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =