پذیرش دانشجو در دانشکده‌های پزشکی بی‌کیفیت محدود شد/ کاهش ظرفیت ۳ دانشکده به یک پنجم

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی گفت: براساس نتایج اعتباربخشی پذیرش دانشجو در دانشکده های پزشکی که نتوانسته اند شرایط لازم را برای آموزش فراهم کنند، برای حداقل یک دوره محدود شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بابک ثابت اظهار کرد: بر اساس نتایج اعتباربخشی برنامه‌ای رشته پزشکی، پذیرش دانشجو در دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی که نتوانسته اند شرایط لازم را برای آموزش دانشجویان پزشکی فراهم کنند، برای حداقل یک دوره محدود شد.

بیشتر بخوانید:

تعیین سرانه تغذیه دانشجویان علوم پزشکی با همکاری سازمان برنامه و بودجه

وی افزود: در سال گذشته در سه دانشکده پزشکی، این محدودیت پذیرش دانشجو را برای یک دوره اجرا کردیم. ظرفیت پذیرش در این دسته از دانشکده‌های پزشکی به یک پنجم میزان ظرفیت آنها کاهش پیدا کرد.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی خاطرنشان کرد: دلیل این امر این است که کیفیت آموزش پزشکی در این دانشکده‌ها با توجه به اعتباربخشی صورت گرفته، مطلوب نبود.

وی یادآور شد: البته این کاهش ظرفیت در دانشکده‌های پزشکی که با محدودیت پذیرش مواجه شدند، به کل ظرفیت خللی وارد نکرد و از ظرفیت کلی پذیرش دانشجوی پزشکی کم نشد. در واقع دانشکده‌هایی که در اعتباربخشی امتیازات بیشتری کسب کردند، ظرفیت بیشتری دریافت کردند.

ثابت تاکید کرد: در مجموع ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی کاهش نیافت اما به دلیل اهمیت حفظ کیفیت آموزش پزشکی ملاک مهمی برای وزارت بهداشت است. این کار به طور جدی در حال پیگیری است.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی افزود: ضمن اینکه وزارت بهداشت به دانشکده‌هایی که مشکل دارند برای ارتقای وضعیت کمک می‌کند. بعضاً برخی مشکلات اعتباری و برخی مشکلات قانونگذاری است تا کیفیت این دانشکده‌ها نیز بهبود یابد و به چرخه آموزش بازگردند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1220505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =