مسئولان صداوسیما اهمیتی برای ذائقه مخاطب قائل نیستند / اعتماد؛ عنصر مغفول مانده در رسانه ملی

منتقد سینما و تلویزیون گفت: مسئولان صدا و سیما بیشتر تمایل دارند آنچه می‌خواهند از تلویزیون پخش شود نه آنچه در واقعیت وجود دارد و اهمیتی هم برای ذائقه مخاطب قائل نیستند.

کیوان کثیریان منتقد سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اوضاع این روزهای تلویزیون اظهار کرد: مدیریت تلویزیون چه از لحاظ هنری و چه از نظر کلان به سمتی رفته که رسانه را نمی‌شناسد و نسبت به راه‌های جذب مخاطب آگاهی کافی ندارد و یک فضای پروپاگاندا و تبلیغاتی برای آن طراحی شده که واقعیت‌ها را کتمان کرده و نشان نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید:

ضعف مدیریت در صدا و سیما افزایش داشته / تلویزیون مخاطب خود را از دست داده است

وی ادامه داد: مسئولان بیشتر تمایل دارند آنچه می‌خواهند از تلویزیون پخش شود نه آنچه در واقعیت وجود دارد و اهمیتی هم برای ذائقه مخاطب قائل نیستند.

کثیریان با بیان اینکه تلویزیون ملی اعتماد مخاطبان خود را از دست داده، گفت: همین امر باعث شده تا مرجعیت صدا و سیما به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد و این اُفت مخاطب هم از بی‌توجهی به خواسته‌های مردم نشات می‌گیرد، اما متاسفانه مسئولان زیر بار نمی‌روند.

وی با اشاره به افزایش بودجه صداوسیما عنوان کرد: مشکلی که اکنون گریبان صدا و سیما را گرفته، کمبود بودجه نیست و دلیل اصلی افزایش بودجه صدا و سیما هم این است که هرکسی حاضر به کار کردن با تلویزیون نیست و این رسانه مجبور به صرف پول‌های هنگفت برای عده‌ای است تا حاضر به همکاری با آن شوند، به طور مثال، تلویزیون کلی هزینه کرده تا شخصی مانند گلزار را دعوت کند، غافل از اینکه مشکل جذب مخاطب با این اقدامات حل نخواهد شد و باید فکری اساسی برای آن کرد.

کثیریان همچنین عنوان کرد: زمانی در تلویزیون چهره‌های بزرگی کار می‌کردند که دیگر از آنها خبری نیست و بازگرداندن دوباره آنها، نیازمند صرف هزینه است.

وی ادامه داد: از طرفی هزینه‌های صدا وسیما صرف مخارج بیهوده می‌شود مثلا، میلیاردها تومان برای یک سریال خرج می‌شود که هیچ خروجی ندارد، به عنوان نمونه، هزینه‌های کلانی برای ساخت سریال امام حسین (ع) خرج شده که نیمه‌کاره رها مانده و در وسط کار، کارگردان را عوض کرده‌اند و حالا بعد از این همه هزینه کار خوابیده است یا حتی عدد و رقمی که برای سریال سلمان اعلام شده یک رقم نجومی است که معلوم نیست سرانجام این سریال هم چه خواهد شد؟

منتقد سینما و تلویزیون در پایان با بیان اینکه اعتماد عنصر مغفول مانده این روزهای رسانه ملی است، تاکید کرد: رسانه ملی باید بتواند اعتماد مخاطب را جلب کند تا دوباره به روزهای اوج خود بازگردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =