رضایی تمام‌کننده حجت بر دشمنان را حضور پرشور در انتخابات دانست

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در همایش بزرگ انتخاب گام دومی‌ها که به همت جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت روز جوان و ولادت حضرت علی اکبر(ع)، جوانان را امید آینده کشور دانست.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محسن رضایی با بیان اینکه لازمه اداره هر جامعه وجود سه رکن است اظهار داشت: رکن اول سیاست، رکن دوم قانون و رکن سوم اجرا است و جمهوری اسلامی عامل این ارکان را مردم قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

محسن رضایی: وحدت رمز عبور نیروهای انقلاب از مشکلات اداره کشور است

وی ادامه داد: رکن سیاست که توسط رهبری هدایت می‌شود به واسطه مجلس خبرگان منتخب مردم تعیین می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رکن قانون که ریل گذار و نقشه راه سیاست‌ها است هم از طریق مجلس منتخب مردم راهبری می‌شود و رکن سوم، یعنی اجرای قوانین هم توسط دولت منتخب مردم انجام می‌شود و اینگونه جمهوری اسلامی، سه‌گانه مردمی ارکان اداره جامعه را داراست، حال آنکه در دیگر کشورها دوگانه قانون و اجرا وجود دارد.

رضایی گفت: سه گانه مردمی - اسلامی، ابداع جمهوری اسلامی است که باعث از بین رفتن تعارض منافع می‌شود و هم سیاست، هم قانون و هم اجرا، کیفیت مردمی-اسلامی دارد و بنابراین مردم از صدر تا ذیل حکومت نقش دارند و بهترین ابزار این نقش‌آفرینی، انتخابات است.

وی با تاکید بر کارآمدی ارکان اداره جامعه بیان داشت: نخبگان و خبرگان سیاسی باید شاخص‌های شایستگی را برای مردم تبیین کنند و این از راه تشکیل احزاب یا جبهه‌ها و ایجاد شبکه‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها ممکن می‌شود.

رضایی ادامه داد: رقابت و نقد آگاهی بخش برای معرفی شاخص‌های جدید ایرادی ندارد و مفید هم است، اما ایجاد جنگ‌های زرگری برای تخریب رقیب امری ناپسند و خطرناک است و از طرفی افرادی که بر موج احساسات و هیجان سوار می‌شوند منجر به انتخاب ناکارآمد خواهند شد.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تشریح وضعیت و جایگاه بین‌المللی کشور گفت: اکنون برهه بسیار مهم و حساسی در ابعاد جهانی و منطقه‌ای حکمفرما است و ایران می‌تواند ثمره ۴۵ سال مقاومت و جهاد را در این شرایط به دست بیاورد.

رضایی خاطرنشان کرد: دشمن نهایت خباثت‌ها و توطئه‌ای گری خود را در ۴۵ سال گذشته انجام داده است و اکنون به شکست در مقابل فداکاری بی نظیر مردم ایران معترف است و دیگر راهی به جز تحمل و پذیرش نقش مهم ایران اسلامی درمنطقه ندارد.

وی گفت: برگزاری یک انتخابات پرشور و نشاط هم اثر مثبت داخلی از جهت انتخاب خوب و کارآمد، و هم اثر مثبت خارجی از جهت ارسال پیام حمایت و همبستگی مردم با نظام و حکومت به دشمنان دارد و این پیام آن‌ها را به تنها راه باقیمانده در برابر ما، یعنی پذیرش قدرت و نقش ایران در حل مشکلات منطقه سوق خواهد داد.

رضایی، تمام کننده حجت بر دشمنان را حضور پرشور و حداکثری در انتخابات دانست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =