محسن رضایی: ارتباط ایران با جبهه مقاومت دستوری و آمرانه نیست

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، تأکید کرد: ارتباط ایران با جبهه مقاومت دستوری و آمرانه نیست، اینکه غربی‌ها می‌گویند ایران دستور می‌دهد کاملا اشتباه است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا امروز (چهارشنبه، ۲ اسفندماه) در همایش ملی نقد، مناظره و نظریه پردازی که در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: واقعیت این است که پیشرفت هر کشوری بدون فهم، تفکر، اندیشه و نوآوری امکان پذیر نیست و همه این موارد بدون عمل و فعالیت به جایی نخواهد رسید و به بایگانی مغزها و یا کتابخانه‌ها دچار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

رضایی تمام‌کننده حجت بر دشمنان را حضور پرشور در انتخابات دانست

وی افزود: بین نظریه پردازی و پیشرفت و نظریه پردازی و عمل و اجرا یک ارتباط نزدیک وجود دارد. ما در کشورمان بسیاری از اقدامات را با ترکیب نظریه و عمل آغاز کردیم که نمونه آن بحث انقلاب اسلامی است.


دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، بیان کرد: انقلاب اسلامی از یک ایده شروع شده است یعنی تأثیرات آیت‌الله شاه آبادی بر حضرت امام خمینی(ره) و همچنین استعداد و فرهیختگی ایشان در تبدیل اسلام از فردی به اجتماعی باعث یک نوع نوآوری در حضرت امام(ره) شد.


رضایی ادامه داد: از دل این تفکر اسلامی یک نظریه‌ای پدید آمد که اسلام و مردم می‌توانند در کنار هم سیاست را رقم بزنند، در حقیقت جمهوری اسلامی از یک چنین مفهومی از دل قرآن، اسلام، احادیت و روایات شکل گرفت، بنابراین می‌توان گفت خود انقلاب اسلامی یک نظریه است که در کتابخانه‌ها نماند و این نظریه تبدیل به یک نظام سیاسی شد.


وی دفاع مقدس را رویداد دیگری دانست و گفت: دفاع مقدس نیز بر اساس یک نظریه شکل گرفت که آن هم تبدیل به عمل شد یعنی تیپ، لشکر و سپاه به وجود آمده و عملیات‌هایی شکل گرفت و نیز شکل رزم تغییر پیدا کرد.


دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، ادامه داد: ما اکنون همین شکل رزم را به هر کشوری که بخواهد از ملت خود دفاع کند، آموزش می‌دهیم همچون حزب‌الله لبنان و لذا ارتباط ایران با جبهه مقاومت دستوری و آمرانه نیست، اینکه غربی‌ها می‌گویند ایران دستور می‌دهد، اشتباه است زیرا متوجه چنین ارتباطی نیستند.


رضایی اضافه کرد: یک نظریه جنگ انقلابی شکل گرفته و تبدیل به یک ساختار، تاکتیک و مقررات شده است که انسان‌ها را تربیت می‌کند.


وی افزود: سپاه در ابتدا نه به عنوان یک سازمان و تشکیلات بلکه به صورت یک نهاد شکل گرفت به‌گونه‌ای که مبنای آن ارزش‌ها و هنجارها بود و به مرور سازمان هم شد و مبنای تشکیلاتی هم پیدا کرد و چنین چیزی به دلیل وجود یک نظریه است.


دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، تأکید کرد: یک بخشی از مبانی اسلامی تبدیل به نظریه و عمل شد اما یک بخشی دیگر همچون حوزه اجتماعی و زندگی تبدیل به نظریه نشد.
رضایی، گفت: ما توانستیم سیاست را بر اساس اسلام، نظریه‌پردازی و عملیاتی کنیم ولی نتوانستیم پیشرفت را براساس اسلام نظریه‌پردازی کنیم، هنگامی که این موضوع را اجرایی نکرده‌ایم، می‌خواهیم برخی از حوزه‌های اجتماعی را با دستاوردهای سیاسی و امنیتی حل کنیم که این وضعیت را بدتر می‌کند در حالیکه مسائل زندگی چارچوب نظریه اجتماعی می‌خواهد.


وی، اظهار کرد: ما باید در جنبه اجتماعی اسلام هم تلاش کرده و نظریه‌پردازی کنیم و این نیازمند کوشش فرهیختگان است، تقاضای من این است که به این موضوع توجه شود.


رضایی تصریح کرد: از خلأ ایجاد شده در جنبه اجتماعی، غرب وارد مبارزه با جمهوری اسلامی شده است، زیرا آن‌ها در جنگ، شورش و کودتا نتوانستند در برابر ما پیروز شوند چون سپهر سیاست را ایران فتح کرده بود.


دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پایان با بیان اینکه از پژوهشگران، اندیشمندان، اساتید و دانشجویان تقاضا دارم در این مسئله به کمک جمهوری اسلامی بیایند، گفت: تنها با نفی غرب و لیبرال به جایی نخواهیم رسید و لذا نقد و مناظره باید به نظریه پردازی کشانده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =