اعضای باند کلاهبرداری تلفنی البرز دستگیر شدند

رییس پلیس فتا البرز از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری تلفنی توسط پلیس این استان خبر داد و اعلام کرد: این افراد با ترفند "در قرعه کشی برنده شده اید" از مردم کلاهبرداری می کردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ "رسول جلیلیان " روز سه شنبه اظهار کرد : در پی مراجعه تعدادی شهروند به پلیس فتا این استان البرز و اعلام شکایت مبنی بر برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی خود با ترفند برنده شدن در یک قرعه کشی، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

هشدار پلیس در مورد کلاهبرداری با نام یکی از خبرگزاری‌ها

وی با اشاره به انجام تحقیقات تخصصی در روند رسیدگی به پرونده ادامه داد: پس از اقدامات فنی و تحقیقات سایبری، حساب مقصد وجه کلاهبرداری شده متهمان و با هماهنگی مقام قضایی مسدود شد.

جلیلیان بیان کرد: در ادامه با اقدامات چندین روزه کارآگاهان پلیس فتا، چهار متهم شامل یک زن و سه مرد در این زمینه شناسایی و در ۲ استان در خارج از البرز دستگیر شدند.
وی در خصوص ترفند کلاهبرداری متهمان گفت: ممکن است شیوه های کلاهبرداری این افراد متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا کارت عابر بانک افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب طعمه ها می کنند.
رییس پلیس فتا البرز با اشاره به محرز شدن ۳۰ فقره کلاهبرداری متهمان با این شیوه گفت: برآورد کارشناسان از میزان وجوه کلاهبرداری شده حدود ۲ میلیارد ریال است.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی البرز از کشف مواد اولیه کربنات کلسیم قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.

سرهنگ "پیمان لطیفی" اظهار کرد : ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ حین گشت زنی در محور " کرج - قزوین به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی اضافه کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی و در بازرسی از خودروی مورد نظر یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مواد اولیه کربنات کلسیم خارجی قاچاق را کشف کردند.
لطیفی با اشاره به دستگیری یک نفر در این خصوص گفت: ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری شرور مسلح در کرج

فرمانده انتظامی کرج از دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح و سلب آسایش عمومی در عملیات مشترک ماموران کلانتری ۱۶ حصارک و ماموران سازمان اطلاعات فراجا دراین شهرستان خبر داد.
سرهنگ" پیمان گودرزی " اظهار کرد : در پی دریافت اخباری مبنی بر قدرت نمایی با سلاح گرم توسط یکی از اراذل و اوباش شرور و سابقه دار منطقه حصارک کرج، با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد، این فرد از اراذل و اوباش سابقه دار و شناخته شده است که با قدرت نمایی با سلاح گرم و سرد، عربده کشی، اقدام به ایجاد رعب و وحشت و بین شهروندان می کند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج اظهارداشت: مأموران سازمان اطلاعات فراجا در استان پس از انجام اقدامات اطلاعاتی لازم بر روی این پرونده، سرانجام مخفیگاه متهم را شناسایی و در یک عملیات مشترک با ماموران کلانتری ۱۶ حصارک نامبرده را دستگیر کردند.

گودرزی افزود: مأموران در بازرسی از مخفیگاه متهم شرور موفق به کشف یک قبضه سلاح کمری و چند تیغه سلاح سرد شدند.

وی گفت: متهم دستگیر شده دراین عملیات پلیسی پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.


کد خبر: 1222079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =