هشدار پلیس در مورد کلاهبرداری با نام یکی از خبرگزاری‌ها

رئیس پلیس فتا تهران گفت: مجرمین با طراحی یک متن اطلاع رسانی نحوه دریافت کالابرگ حاوی لینک آلوده به بدافزار و انتشار آن به نقل از یکی از خبرگزاری های مطرح کشور در کانال ها و گروه های مختلف در شبکه های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،سرهنگ داوود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت اظهار کرد نسبت به کلاهبرداری اینترنتی با سواستفاده از نام یکی از خبرگزاری های رسمی کشور هشدار داد و اظهار کرد: مجرمین با طراحی یک متن اطلاع رسانی نحوه دریافت کالابرگ حاوی لینک آلوده به بدافزار و انتشار آن به نقل از یکی از خبرگزاری های مطرح کشور در کانال ها و گروه های مختلف در شبکه های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

هشدار؛ مراقب کلاهبرداری انتخاباتی باشید

این مقام انتظامی بیان کرد: وجه داشته باشید که در دام افراد سودجو و فرصت طلبی که از هر موضوعی برای کلاهبرداری و اقدامات مجرمانه استفاده می‌کنند ، گرفتار نشوید و حتما از طریق مبادی اعلام شده نسبت به دریافت کالابرگ اقدام کنید.

وی با بیان اینکه ممکن است شیادان مجازی با انتشار تبلیغاتی نظیر نحوه دریافت کالابرگ، یارانه و ... بخواهند از شهروندان سوء استفاده و کلاهبرداری کنند، افزود: این افراد معمولا تبلیغات خود را در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و همچنین سایت‌های فاقد مجوز منتشر می‌کنند. در ادامه نیز یا کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکیشان هدایت می‌کنند، یا اطلاعات هویتی آنان را دریافت کرده و از آن سوءاستفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با تاکید بر اینکه شهروندان به هیچ عنوان نباید فریب این تبلیغات را بخورند، اظهارکرد: حتما اخبار و روش‌های دریافت کالابرگ را از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی دنبال کنند و به هیچ عنوان به تبلیغات بی‌نام و نشان فضای مجازی اعتماد نکنند.

این مقام انتظامی ادامه داد:‌ فریب پیامک‌هایی که با سرشماره شخصی ارسال می‌شود را نخورید و از کلیک کردن بر روی لینک‌های ناشناس و مشکوکی که با مضامین مختلف از جمله دریافت یارانه ،کالابرگ و... برایتان ارسال می‌شود، پرهیز کنید.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1222006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =