آیین‌نامه نشان مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان تدوین شد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از تدوین آیین‌نامه مسئولیت اجتماعی برای دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: تصویب این آیین‌نامه جهت‌دهی خوبی به فعالیت‌های دانشگاه‌ها خواهد داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالحسین کلانتری در نشست هم‌اندیشی با دانشگاهیان دانشگاه کردستان، با اشاره به اینکه دانشگاه از محیط خود بیگانه نیست، اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعات حوزه مطالعات دانشگاه، که یک حوزه تخصصی و جدی است، کنکاش پیرامون محیط نهاد علم است و نسبتی که نهاد علم با آن دارد.

بیشتر بخوانید:

جای خالی آموزش مهارت‌های اجتماعی در مدارس

وی افزود: در کنار رتبه‌بندی دانشگاه‌ها به نسل اول و دوم و سوم و قص علیهذا، از منظر ارتباط نهاد علم با جامعه، دانشگاه‌ها مردم مدار مطرح می شود که در امتداد آن هم مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها مطرح می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم عنوان کرد: برخی از علمای حوزه مطالعات دانشگاه بر این باورند که از آغاز تشکیل دانشگاه‌ها ارتباط نزدیکی میان این نهاد و جامعه و مردم برقرار بود اما بعدها فاصله‌ ایجاد شد و این یک موضوع جهانی است و تنها مربوط به کشور ما نیست.

وی تاکید کرد: در کنار همه رتبه‌های کسب شده که در جای خود مهم و مغتنم است، دانشگاه‌ها باید از خود بپرسند که آیا کمک و آورده ای برای محیط پیرامون خود داشته‌اند؟

کلانتری از تدوین آیین‌نامه مسئولیت اجتماعی برای دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: تصویب این آیین‌نامه جهت‌دهی خوبی به فعالیت‌های دانشگاه‌ها خواهد داد.

کلانتری اساتید را مهمترین رکن دانست و تاکید کرد: شان اساتید فراتر از انتقال دهنده صرف معلومات است و باید دانشجویان را به تلاش، پویایی، بهزیستی و مدارا تشویق کنند و مسیر زندگی را به انها نشان دهند.

وی بر احیای شان استادی در همه ابعاد آن تاکید کرد و افزود: اساتید با توجه به مسئولیتی که دارند، آگاهانه به مسئولیت خود عمل کرده و مهمترین نقش آنها امیدآفرینی و صورت‌بندی افق‌های روشن است. افقهای که توسط جوانان همین مرز و بوم محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1222807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =