کتاب "نقاشان کرمانشاه" رونمایی شد

طی آیینی با حضور جمعی از هنرمندان استان کرمانشاه از کتاب "نقاشان کرمانشاه" در تالار وحدت شهر کرمانشاه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ عصر امروز(۱۵ اسفند) در مراسم رونمایی از کتاب نقاشان کرمانشاه که با حضور جمعی از مسئولین، هنرمندان و هنردوستان استان کرمانشاه برگزار شد؛ حامد دمیاد سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، گفت: فرهنگ و هنر حوزه اثرگذاری است که خوشبختانه در استان کرمانشاه نیز با وجود مفاخر ارزشمندی که در این حوزه هستند از غنای خوبی برخوردار هستیم و این امر همیشه مایه مباهات و افتخار بوده است.

حامد دمیاد با بیان اینکه یکی از چالش‌های اساسی جامعه ما، چالش نشر و تبلیغ گفتمان‌ها است، افزود: اندیشه‌ها، فضایل اخلاقی و ارزش‌های جامعه متاسفانه به دلیل عدم استفاده خوب از ظرفیت‌های رسانه‌ای، اغلب اوقات به حاشیه رفته است.

وی با بیان اینکه هنر به عنوان یک ارزش، حرفه و علاقه‌مندی در بین جوانان شناخته می‌شود، افزود: با این وجود اما متاسفانه به دلیل عدم تبلیغ و تشریح صحیح و یا عدم تکریم خوب از مفاخر حوزه هنر، شاهد هستیم که آنطور که باید و شاید این امر در جامعه طرفدار پیدا نکرده است.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این آیین که در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد، افزود: متاسفانه امروزه بسیاری از نسل جوان از فضای کتاب، شعر، اندیشه و هنر دوری گرفته‌اند و یا اگر هم دنبال هنر باشند آن هنر ناب را نتوانسته‌ایم به خوبی به آنان معرفی کنیم.

دمیاد در پایان تصریح کرد: تمام ابزارهای هنر بایستی در خدمت رشد، تبلیغ و ترویج فضایل اخلاقی جامعه و گفتمان‌های ناب در جامعه باشد.

کتاب "نقاشان کرمانشاه" که شامل احوال و آثار نقاشان کرمانشاهی از دوره قاجاریه تاکنون است، با مقدمه "محمدعلی سلطانی" و گردآوری "مریم ودودیان" و "زهرا پورخوش" جمع‌آوری و به دو زبان فارسی و انگلیسی نگارش شده و به چاپ رسیده است.

خبرنگار: امید فلاحی

انتهای پیام/

کد خبر: 1223316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =