امیرعبداللهیان: اختلاف نظر در مواضع کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین دیده نمی‌شود

وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه کشورهای اسلامی به جده سفر کرده با اشاره به اینکه در مواضع کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین هیچ اختلاف نظری دیده نمی‌شود، گفت:‌ کشورهای اسلامی باید اقدام موثر و کارآمد انجام دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به جده سفر کرده است، بعد از پایان این اجلاس در جمع خبرنگاران گزارشی در مورد برگزاری این اجلاس و دیدارهای دوجانبه برگزار شده، ارائه داد.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| تأیید حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به ناوشکن آمریکا در دریای سرخ

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه این اجلاس اضطراری به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است، گفت: به پیشنهاد ایران و در هماهنگی‌ای که با دبیر کل سازمان همکاری اسلامی و برخی از وزرای کشورهای عرب داشتیم، امشب شاهد برگزاری نشست اضطراری این سازمان در مورد تحولات در غزه و توقف کوچ اجباری بودیم. در مواضع کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین هیچ اختلاف نظری دیده نمی شود. همانطور که در سخنان خود گفتم چیزی که امروز فلسطین نیاز دارد و کشورهای اسلامی باید به آن توجه کنند بسنده نکردن به بیانیه و مواضع سیاسی است و اینکه اقدامات موثر و کارآمد باید انجام بدهند.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه از وزرای خارجه دولت‌های اسلامی می‌خواهیم که هر چه زودتر قطع رابطه دیپلماتیک با این رژیم و قطع ارسال کالا، و تحریم کالا نسبت به این رژیم را در دستور کار خود قرار دهند، افزود: اقدام خطرناکی که این رژیم انجام داده این است که می‌خواهد تاریخ فلسطین و هویت فلسطینی را محو کند.این موضوعات مورد توجه قرار گرفت امیدوار هستیم که شاهد اقدامات موثر، کارآمد و توقف جنایات مشترک رژیم و آمریکا باشیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه آمریکا امروز از کمک‌های انسانی سخن می‌گوید اما اقدام آمریکا ریاکارانه است و آنها نه تنها کنار این رژیم هستند بلکه مدیریت جنگ را به عهده دارند، گفت: همه کسانی که در این نسل کشی نقش داشتند باید پاسخگو باشند. این رژیم طبق اقدام آفریقای جنوبی باید به عنوان جنایت کار جنگی در دیوان بین المللی دادگستری در لاهه مورد محاکمه قرار بگیرد و پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: ما با استفاده از فرصت این نشست دیدارهایی را با برخی وزرای خارجه کشورها داشتیم. اولین دیدار من با وزیر امور خارجه عربستان سعودی بود که ما آخرین وضعیت همکاری‌های اقتصادی، تجاری، انجام حج عمره و و رفع این موانع را مورد توجه قرار دادیم در عین حال با توجه به دیدار جناب رییسی و ولیعهد عربستان سعودی و توافقاتی که در آن دیدار انجام شد پیگیری آنها را مورد توجه قرار دادیم.

امیرعبداللهیان افزود: همچنین در دیدار با وزیر خارجه آذربایجان توافق کردیم که با توجه به برگزاری دادگاه عامل حمله و ضارب دیپلمات آذربایجانی در تهران و محاکمه‌ای که صورت گرفته، توافقاتی در مورد اعزام دیپلمات‌ها وسفیر آذربایجان داشتیم. همچنین در پی دیدار اخیر جناب اردوغان و جناب رییس جمهور در انکارا ما طیف گسترده‌ای از توافقات این دیدار را با همتای خود جناب هاکان فیدان مورد بررسی قرار دادیم و پیشرفت‌های خوبی در همه زمینه‌ها انجام شده است. همچنین فرصتی شد با همتای تاجیکستانی خودم آخرین توافقات در پی سفر رییس جمهور به دوشنبه را مورد بررسی قرار بدهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =