آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان / هشدار مجدد هواشناسی

جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای آخرین جزئیات و آمار خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان را تشریح کرد و از امدادرسانی در ۷۵۹ روستای آبگرفته از روز هفتم اسفند تا امروز خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، متن اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر در خصوص آخرین آمار خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان و همچنین راه‌های کمک به هموطنان سیل‌زده به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید

اجرای پنجمین مرحله مردمیاری قرارگاه قدس سپاه/ امید و شادی در دل کودکان سیل‌زده جوانه می‌زند

۱_ از روز هفتم اسفند که بارش‌ها در سیستان و بلوچستان آغاز شد و با شدت گرفتن، منجر به وقوع سیلاب و آبگرفتگی در مناطق جنوبی استان شد، تا امروز ۴۶ هزار و ٧۵٨ حادثه‌دیده شناسایی شده‌اند.

۲_ با تلاش امدادگران در کمک‌رسانی به افراد حادثه‌دیده در سیلاب، ۴٩٨۵ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند، ١٠٢ نفر نیز از سیلاب رهاسازی شده اند.

۳_ تاکنون ۵٩ سورتی پرواز بالگرد هلال‌احمر در مناطق محاصره در سیل انجام و ۱۴ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم اقلام و بسته‌های غذایی و آب در مناطق محاصره شده در سیلاب توزیع شده است

۴- تا امروز ١٧ هزار و ٢١۶ بطری آب معدنی و بیش از ١١ هزار بسته غذایی و همچنین بسته‌های بهداشتی، اقلام زیستی و ... بین متاثرین از سیلاب توزیع شده است.

۴_با کمک هلال‌احمر استان‌های معین، محموله‌های اقلام زیستی، امدادی و غذایی تاکنون به استان ارسال شده است.

۵_ علاوه بر نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان سیستان و بلوچستان، نیروهای هلال‌احمر ۵ استان خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، یزد و کرمان برای کمک به حادثه‌دیدگان به منطقه اعزام شده اند.

۶_ ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در حال کمک‌رسانی و توزیع اقلام غذایی و امدادی در مناطقی هستند که بر اثر سیل، دسترسی به آنها ممکن نیست‌.

۷_در حال حاضر ٣٧۴۵ نیروی عملیاتی در قالب ۶٩٣ تیم/روز و با استفاده از ۵٧٨ دستگاه خودرو امدادی در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان هستند و موفق شده‌اند تا امروز در مجموع به ٧۵٩ روستا خدمات‌رسانی کنند. همچنین با تلاش این امدادگران، ۱۲۳۸ خانوار شامل ۴۹۸۵ آسیب‌دیده از سیل، اسکان اضطراری داده شده‌اند.

٨_ارائه خدمات امدادی در جنوب سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

۹_ عموم هموطنان نوع‌دوست می‌توانند کمک‌های نقدی خود به مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان را از طریق شماره گیری کد دستوری #١*١١٢* و یا واریز به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۳۶۶۶۲۳۵ و شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به شبای IR۹۴۰۱۰۰۰۰۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به نام جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، واریز کنند.»

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: از صبح شنبه تا ظهر یکشنبه ۱۹ تا ۲۰ اسفندماه برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان رگبار شدید و رعد و برق ، تندباد لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ و افزایش ارتفاع موج تا حدود دو متر پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود از شنا و تفریحات دریایی و تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین خودداری شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

اعزام ۲۲ آمبولانس به مناطق درگیر سیل

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قصرقند اظهار داشت: در سیل اخیر برق ۶۵ روستا قطع و راه ارتباطی ۷۵ روستا مسدود شده است.

وی افزود: خوشبختانه با همیاری دستگاه‌های مربوطه برق همه روستاها متصل شد و هم‌اکنون مشکل خاصی در این رابطه وجود ندارد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با تشدید بارندگی‌ها آب سدها سریز شد اما خوشبختانه هیچگونه تلفات جانی و تخریب کامل منازل نداشتیم.

وی اذعان کرد: یکی از نکات مثبت منازل در شهرستان دشتیاری این بوده که خانه‌ها بالاتر از سطح زمین ساخته شده و این امر موجب شد تخریب منازل را نداشته باشیم.

کرمی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های دشتیاری و مناطق سیل زده سعی کردیم تا از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرده و مردم را پای کار بیاوریم.

وی ادامه داد: در روزهای شنبه و یکشنبه پیش رو شاهد بارش باران در نوار ساحلی و شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار و دشتیاری خواهیم بود که باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی و بهداری‌های ارتش و سپاه حدود ۲۲ دستگاه آمبولانس به مناطق درگیر سیل اعزام شدند که هر دستگاه دارای یک پزشک، پرستار و امکانات درمانی سرپایی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام

کد خبر: 1223631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =