۴۲۴ مصدوم و ۱۰ فوتی در چهارشنبه‌سوری سال جاری

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به مصدومیت ۴۲۴ نفر و فوت ۱۰ تن در حوادث چهارشنبه‌سوری گفت: ۹۰ درصد مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال مرد و ۱۰ درصد زن بوده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جعفر میعادفر با بیان این که اورژانس پیش‌بیمارستانی و بیمارستانی برای رسیدگی به مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری در حالت آماده‌باش قرار دارند، اظهار کرد: نزدیک به ۷۰۰ بیمارستان دولتی و ۳۰۰ بیمارستان غیردولتی در کشور وجود دارد. تمام بیمارستان‌های دولتی برای مصدومان چهارشنبه‌سوری در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و بیمارستان‌های خصوصی نیز در حالت آماده‌باش هستند تا اگر مصدومی نیاز به انتقال فوری به نزدیکترین مراکز درمانی را داشته باشد بتوانند او را پذیرش کنند.

بیشتر بخوانید:

بازداشتی‌های چهارشنبه‌سوری تا پایان عید آزاد نمی‌شوند

وی افزود: حدود ۱۴۰۰ پایگاه شهری اورژانس نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفته است. همچنین تعدادی از نیروها نیز به صورت آن‌کال (آماده به خدمت) در حالت آماده‌باش هستند.

میعادفر ادامه داد: متأسفانه آمار مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته است. در سال گذشته ۳۴۳ مورد مصدومیت را از ابتدای اسفند ثبت کرده بودیم اما در سال جاری از اول اسفندماه تاکنون ۴۲۴ نفر در حوادث مرتبط به چهارشنبه آخر سال مصدوم شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۴ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در سال جاری ۳۷ نفر دچار قطع عضو، ۱۳۸ نفر دچار آسیب به چشم و ۱۹۶ نفر دچار سوختگی شده‌اند، یادآور شد: این آمارها به ترتیب، ۳۸ درصد، ۲۰ درصد و ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی بیان کرد: ۹۰ درصد مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری امسال مرد و ۱۰ درصد زن بوده‌اند. همچنین ۶۷ درصد از این مصدومان زیر ۱۷ سال سن داشته‌اند یعنی کودک و نوجوان بوده‌اند.

میعادفر با بیان این که تاکنون ۱۰ نفر در حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال فوت کرده‌اند، گفت: ۹ نفر از فوتی‌ها از توزیع‌کنندگان مواد منفجره بوده‌اند که محل نگهداری مواد محترقه آن‌ها، دچار آتش‌سوزی شده است.

وی با بیان این که ۱۵ درصد افراد آسیب‌دیده نیز رهگذر بوده‌اند و در حال طی کردن مسیر خود بوده‌اند اما به دلیل وقوع یک انفجار دچار مصدومیت شده‌اند، هشدار داد: مادران باردار، افراد سالمند و بیماران قلبی و عروقی در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =