شعاع اثر گذاری شهید گسترده و فراگیر است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی همزمان با روز شهید ضمن حضور در جمع کارکنان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: انسانها با پایان حیات ظاهریشان دیگر نمی‌توانند تاثیری در دنیای مادی داشته باشند. تا زنده بودند می‌توانستند صدقه بدهند، زکات بپردازند، عمل خیری انجام دهند در جامعه تاثیر گذار باشند اما با مرگ، همه این‌ها از او گرفته می‌شود و حتی ممکن است به وصیت‌نامه ایشان هم عمل نشود. اما شهید زنده است و اگر در ظاهر جسم او در کنار ما نیست شعاع اثر گذاری او گسترده و فراگیر است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی همزمان با روز شهید ضمن حضور در جمع کارکنان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، با مدیرکل و کارکنان این مجموعه دیدار کرد.

حجت‌الاسلام نوری در این دیدار ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان این ماه را فرصتی برای تقرب به پروردگار دانست و گفت: باید از فضائل ماه مبارک رمضان جهت خودسازی و ایجاد اندوخته برای آخرت بهره ببریم و از تلاوت قرآن و تدبر در آیات این کتاب آسمانی غفلت نکنیم چرا که اگر نسبت به قرآن کریم کوتاهی نماییم قطعا در روز قیامت جزء کسانی خواهیم بود که حسرت خواهیم خورد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به آیه "ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون" گفت: در زندگی بشر مرگ که به معنای نابودی و فنا باشد وجود ندارد بلکه مرگ مجرای انتقال انسان از این دنیا به دنیای دیگر است و درس است که اموات با مرگ کارشان در دنیا به پایان می‌رسد اما حقیقت این است زنده هستند و نابود نشده‌اند اما تفاوت این زنده بودن با زنده بودن شهدا در چیست؟ و چرا می‌گویند شهید زنده است؟

امام جمعه بجنورد ادامه داد: انسانها با پایان حیات ظاهریشان دیگر نمی‌توانند تاثیری در دنیای مادی داشته باشند. تا زنده بودند می‌توانستند صدقه بدهند، زکات بپردازند، عمل خیری انجام دهند در جامعه تاثیر گذار باشند اما با مرگ، همه اینها از او گرفته می‌شود و حتی ممکن است به وصیت‌نامه ایشان هم عمل نشود. اما شهید زنده است و اگر در ظاهر جسم او در کنار ما نیست شعاع اثر گذاری او گسترده و فراگیر است.

حجت‌الاسلام نوری افزود: شهید سلیمانی به شهادت رسید و از پیکرمطهرش نیز تقریبا چیزی باقی نماند اما همین پیکر بی‌جانِ اربا اربا شده چقدر جامعه را به حرکت درآورد، دشمن را به وحشت انداخت. و خون غیرت و عظمت را در رگ‌های ملت جاری ساخت. این ثمره خون شهید است.

وی گفت: امام حسین (ع) در حادثه عاشورا به شهادت رسید اما اثر این شهادت در طول قرن‌ها باقی ماند و فرهنگ زندگی نکردن زیر بار ظلم و ستم را فراگیر کرد.

حجت‌الاسلام نوری با تجلیل از مقام شهیدان افزود: اکر شهدا و ایثار و فداکاری ایشان نبود با هرکدام از این فتنه‌ها که در طول سال‌های بعد از انقلاب به وقوع پیوست قطعا نظام اسلامی ساقط می‌شد.

در پایان مدیرکل بنیاد خراسان شمالی اظهار کرد: خدمت به ایثارگران نباید تنها منحصر در مجموعه بنیاد باشد چرا که بنیاد در حقیقت یک نهاد هماهنگ کننده و حلقه وصل بین ایثارگران و دستگاه‌های اجرایی است لذا همه دستگاه‌ها باید خود را موظف بدانند تا به تکالیف قانونی خود در قبال ایثارگران عمل نمایند.

خبرنگار: علی کاوه

پایان پیام/

کد خبر: 1224331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =