رقیب اردوغان: همان دور اول انتخابات پیروزی را کسب خواهم کرد

«کمال قلیچداراوغلو» نامزد ائتلاف «ملت» و رقیب اصلی اردوغان در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌روی ترکیه گفت در دور اول با کسب 60 درصد آرا پیروز خواهد شد و انتخابات به دور دوم نخواهد کشید.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «کمال قلیچداراوغلو» نامزد ائتلاف مخالف «ملت» و رقیب اصلی «رجب طیب اردوغان» در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌روی ترکیه گفت در دور اول انتخابات با کسب ۶۰ درصد آرا پیروز خواهد شد. 

او همچنین ویدئوی انتخاباتی جدیدی را دوشنبه (اول مه) تحت عنوان «بیایید در دور اول تمامش کنیم» منتشر کرد. 

اردوغان: ترکیه سرکرده داعش را در سوریه از بین برده است

قلیچداراوغلو در مصاحبه با روزنامه ترکیه‌ای «سوزکو» در ارزیابی خود از نتایج انتخابات ترکیه گفت: من در دور اول با ۶۰ درصد آرا پیروز خواهم شد؛ و به عنوان سیزدهمین رئیس‌جمهور (ترکیه) در ۱۴ مه(24 اردیبهشت) انتخاب خواهم شد. این کار به دور دوم نمی‌کشد و در دور اول تمام می‌شود. 

اگر هیچ یک از نامزدهای انتخابات ترکیه نتوانند بیش از ۵۰ درصد آرا در روز ۱۴ مه کسب کنند، دو نامزدی که بیشترین آرا را دارند در تاریخ ۲۸ مه در دور دوم رقابت خواهند کرد. 

رقیب اصلی رئیس‌جمهور ترکیه گفت که ائتلاف ملت همچنین اکثریت پارلمان را کسب خواهد کرد و وعده داد با فساد مبارزه و مقام‌های فاسد را برکنار خواهد کرد. 

انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه قرار است در ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) در ترکیه برگزار شود. انتخابات خارج از ترکیه ششم اردیبهشت برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1179863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =