ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی با بیان این که تاسیسات گردشگری مکلف هستند نرخ مصوب را در معرض دید عموم قرار دهند، گفت: افزایش نرخ هتل‌ها را در ایام نوروز ممنوع اعلام کردیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یحیی نقی زاده درباره افزایش نرخ تاسیسات گردشگری اظهار کرد: به استناد آئین نامه نرخ گذاری تاسیسات گردشگری همه ساله باید فرایند ابلاغ را طی کند.

بیشتر بخوانید

قبل از سفر نوروزی این توصیه را جدی بگیرید

وی با بیان این که تشکل‌های مربوطه باید نرخ‌ها را تایید کنند، گفت: آن‌هایی که گواهی دریافت نکردند، درصدی از سوی وزارتخانه اعلام شده و آن‌ها مکلف به اجرای آن هستند.

نقی زاده ادامه داد: بیش از ۱۶ ماه از اعلام نرخ قبلی گذشته بود و به غیر از این، بوم گردی‌ها، هتل آپارتمان‌ها و هتل‌ها و... نمی‌توانند رقمی غیر از این را افزایش دهند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی با بیان این که اگر مکان‌های گردشگر پذیر رقمی بالاتر را از مسافر دریافت کنند، با آن‌ها برخورد خواهد شد و مردم که از این تاسیسات استفاده می‌کنند، در صورت مشاهده اطلاع دهند.

نقی زاده درباره مقایسه قیمت نرخ‌های مختلف گفت: از طریق سامانه دسترسی به نرخ‌ها را برای مردم قرار دادیم.

وی اضافه کرد: تنوع تاسیسات زیاد است ولی نه آن گونه که نرخ‌ها برای مردم قابل اجرا نباشد و از این رو هر کس با توجه به توان مالی سراغ تاسیسات مختلف می‌رود.

نقی زاده با بیان این که در اوج نوروز تقاضا برای اقامت بسیار زیاد است، تصریح کرد: برخی از تاسیسات در نوروز قیمت را افزایش می‌دهند و از این رو اگر بدانیم قیمت مصوب چه میزان است، می‌توان از طریق مجاریِ موجود کار را پیگیری کرد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی با بیان این که دریافت شکایت و پیشنهاد مقدور است و می‌توان نرخ هتل‌ها را کسب نمود، گفت: ما افزایش نرخ هتل‌ها را در ایام نوروز ممنوع اعلام کردیم و از مردم درخواست داریم در صورت مشاهده تخلف از نرخ مصوب، به ما گزارش دهند.

نقی زاده گفت: تاسیسات مکلف هستند نرخ مصوب را در معرض دید عموم قرار دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =