طرح حماس برای آتش‌بس و تبادل اسرا

یک رسانه انگلیسی مدعی شده به جزئیاتی از طرح جنبش مقاومت فلسطین، حماس برای آتش‌بس و تبادل اسرا در غزه دست پیدا کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، خبرگزاری رویترز مدعی شده جنبش مقاومت فلسطین حماس طرحی برای آتش‌بس به طرف‌های میانجی ارائه داده که شامل آزادسازی تمامی اسرای اسرائیلی در ازای آزادی اسرای فلسطینی است.

این خبرگزاری ادعا کرده طرح آتش‌بس حماس را رویت کرده است. حماس پیشنهاد داده در نخستین مرحله زنان، کودکان، افراد مسن و اسرای بیمار در ازای ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ اسیر فلسطینی آزاد شوند.۱۰۰ نفر از اسرایی که حماس خواستار حکم حبس ابد گرفته‌اند.

در طرح حماس همچنین توافق آتش‌بس به اتمام جنگ منوط شده است. جنبش مقاومت فلسطین گفته که بعد از مرحله نخست آزادی اسرا بر سر تاریخ آتش‌بس دائمی و ضرب‌‌الاجل خروج اسرائیل از غزه توافق خواهد شد.

بیشتر بخوانید

حماس: نسل کشی ملت فلسطین، با حمایت کامل آمریکا انجام می‌شود

در این طرح مقرر شده تمامی اسرای دو طرف در دومین مرحله آزاد شوند.

«غازی حمد» از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس روز چهارشنبه گفته بود این گروه توافق به هر قیمتی را قبول نخواهد کرد. وی تصریح کرد مقاومت هیچ مانعی برای مذاکره ندارد اما اکنون توپ در زمین دشمن صهیونیستی بوده و اشغالگران به دنبال آتش‌بس نیستند.

طی هفته‌های اخیر حماس و رژیم اسرائیل با وساطت میانجی‌های عربی و غربی، مذاکرات غیرمستقیمی برای آتش بس در غزه انجام دادند که به دلیل زیاده خواهی‌های نتانیاهو و عدم توقف کامل جنگ، نتیجه‌ای در بر نداشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =