الزام فعالیت همه مراکز درمانی در ایام نوروز

وزیر بهداشت در نشست خبری اعلام کرد: همه بخش‌های نظام سلامت در ایام نوروز فعال هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در نشست خبری که امروز در محل وزارت بهداشت برگزار شد گفت: خدمت رسانی به مردم در ایام نوروز تعطیل بردار نیست و تشکیلات از حوزه ستادی، درمان و بهداشت و اورژانس فعال خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

چگونگی فعالیت بیمارستان‌ها در نوروز اعلام شد

وی با بیان اینکه معاونان بهداشت و درمان و اورژانس مسوولان ستاد نوروزی هستند گفت: به تمامی بیمارستان‌ها، اورژانس‌ها و مراکز هدایت عملیات بحران و اورژانس آماده باش داده‌ایم و در ایام نوروز به شکل ویژه فعال هستند.

وزیر بهداشت ادامه داد: ۳۰۰ ایستگاه سلامت، اورژانس هوایی و پوشش جاده‌ای با آمبولانس و اتوبوس آمبولانس با برپایی پایگاه موقت اماده خدمت رسانی هستند.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز همه داروخانه های شبانه روزی باید فعال باشند گفت: داروهای مورد نیاز تامین شده است و خون در سازمان انتقال خون نیز به اندازه کافی تامین شد و مردم هم می‌توانند شکایات و مشکلات خود را به شماره تماس ۱۹۰ اعلام کنند.

عین اللهی گفت: تعداد پایگاه اورژانس در کلان شهرها ۴ پایگاه و در شهرهای کوچک ۲ پایگاه در همه شهرها خواهد بود و با ۵۹۰۰ آمبولانس فعال خواهد بود. تعداد اتوبوس آمبولانس‌ها نیز ۶۴ دستگاه خواهد بود که نقش اورژانس سیار را دارند.

وی گفت: ۵ دستگاه آمبولانس دریایی و تعداد چشمگیری موتورلانس نیز فعال خواهند بود. تعداد پرسنل اورژانس بیش از ۲۶ هزار نفر خواهد بود.وزیر بهداشت ادامه داد: در حوزه بهداشت محیط از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین فعال خواهند بود و در حوزه بهداشت غذا، کنترل مصرف دخانیات ، کنترل حشرات و ناقلین بیماری و ... با ۲۲۰ تیم بهداشت محیط فعال خواهند بود.

وی گفت: بازرسی از سامانه های اب آشامیدنی نیز بسیار مورد توجه این گروه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: دانشگاه‌ها موظف هستند تیم‌های واکنش سریع را به محل بروز حوادث طبیعی اعزام کنند و خدمات بیماری‌های واگیر نیز ادامه خواهد داشت. واکسیناسیون نیز متوقف نخواهد شد و پایگاه بهداشت موظف به خدمت رسانی هستند.

وزیر بهداشت گفت: ۱۹۴ مراکز سراج برای کنترل رفتار و مشاوره فعال خواهند بود. تمام مراکز بستری موظف هستند فعال باشند و فعالیت خود را ادامه دهند و خدمات اورژانسی ارایه کنند.وی گفت: تعدادی از پزشکان به صورت برخط خدمت رسانی خواهند کرد.

عین‌اللهی گفت: ذخایر دارویی کافی با توجه به بودجه در نظر گرفته شده تامین شده است. تیم‌های پشتیبانی نیز تعطیل نیستند و اگر تاسیسات ساختمان یا بیمارستان دچار اشکال شد این تیم ها فعال خواهند بود.

وزیر بهداشت گفت: مراکز دندانپزشکی دولتی نیز موظف به خدمت رسانی هستند.

وی گفت: مراکز دیالیز و اورژانس و آی سی یو به هیچ وجه تعطیل نیستند و پزشک باید ویزیت بیمارانی که در بیمارستان هستند را انجام دهند. دستیاران نیز در مراکز درمانی حضور دارند اما مسوولیت درمان بر عهده استاد است.

سعید کریمی معاون درمان وزاررت بهداشت در ادامه گفت: در حوزه درمان مشکل زیادی در سیل سیستان و بلوچستان وجود نداشت و خوشبختانه مشکل خاصی در خدمت رسانی به وجود نیامد.

وی افزود: ۲۳ هزار پزشک متخصص، ۱۰ هزار پزشک عمومی در بیمارستان‌ها و ۴۷۰۰ پزشک فوق تخصص در بیمارستان‌ها فعال هستند و در هر دانشگاه علوم پزشکی یک مرکز دولتی و دو مرکز خصوصی دندانپزشکی موظف به ارایه خدمت هستند.

کریمی افزود: سال گذشته در ایام نوروز ۳۶ هزار عمل جراحی صورت گرفت و ۷۲ هزار بستری در تخت‌های ویژه رخ داد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تعطیلی مطب‌ها سال گذشته موجب نگرانی شده بود اما امسال با همکاری نظام پزشکی تعدادی مطب بخش خصوصی فعال هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =