طوفان الاقصی|  ۳ شهید در حمله پهپادی رژیم اسرائیل به شمال غزه

منابع خبری از درگیری شدید بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر اسرائیلی در محله الرمال در غرب نوار غزه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، در یکصدوشصت‌وششمین روز «طوفان الاقصی» حملات رژیم صهیونیستی بی وقفه علیه غزه و مردم تحت محاصره آن همچنان ادامه دارد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که جنگنده‌های صهیونیستی همزمان با حملات توپخانه‌ای و تیراندازی‌های گسترده چندین مناطق در شهر غزه و شمال آن را هدف قرار دادند.

المیادین گزارش داد که تعداد زیادی از خانواده‌ها در محله الرمال در غرب شهر غزه به دلیل تداوم حملات و بمباران اشغالگران به این منطقه، در محاصره قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید

طوفان الاقصی| بمباران هوایی سنگین در مناطق مختلف غزه

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» گزارش داد که جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی تعدادی از منازل را در محله الرمال و اطراف بیمارستان الشفاء هدف حمله قرار دادند و همزمان مانع از رفتن تیم‌های پزشکی برای درمان ساکنان این مناطق شدند.

مهمترین تحولات یکصدوشصت‌وششمین روز «طوفان الاقصی» را در ادامه دنبال کنید:

***************************************************************

۱۷:۰۰- اخراج نماینده کنست رژیم صهیونیستی به دلیل محکوم کردن جنایات ارتش اسرائیل در غزه

ایمن عوده نماینده عرب تبار کنست رژیم صهیونیستی در جلسه عصر امروز پارلمان رژیم صهیونیستی با اشاره به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه گفت:  ارتش اسرائیل در حال نسل کشی در غزه است و کودکان فلسطینی را با گرسنگی به قتل می‌رساند.

پس از این اظهارات عوده، هنوخ میلویسکی که ریاست جلسه کنست را برعهده داشت درخواست کرد تا صحبت‌های عوده قطع و سپس به نیروهای امنیتی پارلمان دستور داد تا او را  از جلسه اخراج کنند.

پس از اخراج ایمن عوده از صحن کنست، عایده طوما سلیمان، دیگر نماینده زن عرب تبار کنست نیز که در حمایت از عوده اعتراض کرد که وی نیز به دستور رئیس جلسه از صحن کنست اخراج شد.

۱۶:۲۱- ۳ شهید در حمله پهپادی رژیم اسرائیل به شمال غزه

رسانه‌های رژیم اسرائیل از شهادت سه نفر و زخمی شدن ۱۰ تن در حمله پهپادی ارتش رژیم اسرائیل به منطقه جبالیا، واقع در شمال نوار غزه خبر دادند.

۱۶:۰۱- نمایش‌های آمریکا برای غزه تمامی ندارد

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که با مشارکت نیروی هوایی اردن، اقدام به ارسال و پرتاب کمک‌های انسانی به شمال غزه کرده است.

آمریکا بعد از افزایش موجی از انتقادها علیه این کشور به دلیل حمایت‌هایش از رژیم اسرائیل در ارتکاب جنایت در غزه، در حرکتی نمایشی، کمک های انسانی را به سمت داخل نوار غزه از طریق هوا پرتاب کرد که در یکی از این موارد، باز نشدن چترها منجر به جان باختن تعدادی از فلسطینیان شد.

آمریکا اخیرا پیشنهاد ساخت بندر و اسکله رفح به منظور ارسال کمک‌های انسانی به غزه را داده و قصد ایجاد این بندر را دارد. با این حال، ناظران و افکار عمومی حمایت‌های بی‌حد و حصر واشنگتن از رژیم اسرائیل را عامل ویرانی غزه و کشتار نزدیک به ۳۲ هزار فلسطینی می‌دانند.

۱۵:۱۶- وزارت بهداشت غزه: اشغالگران ۱۰ جنایت طی یک روز مرتکب شده‌اند

وزارت بهداشت نوار غزه در تازه‌ترین آمار خود از قربانیان حملات رژیم اسرائیل به این منطقه اعلام کرد که شمار شهدای غزه به ۳۱۹۲۳ و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۴۰۹۶ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت غزه همچنین  اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ارتش رژیم اسرائیل علیه خانواده‌های فلسطینی در غزه، ۱۰ مورد جنایت مرتکب شده است که در اثر آن، ۱۰۴ نفر شهید و ۱۶۲ تن زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر آژانس کاریابی و امدادرسانی فلسطینیان (آنروا) اعلام کرد که قحطی در غزه نزدیک است و بیش از یک میلیون نفر در سطوح مختلفی با فاجعه نبود امنیت غذایی مواجه هستند.

۱۴:۵۱- نیمی از کارگران بندر ایلات اشغالی بیکار خواهند شد

رویترز به نقل از اتحادیه کارگران رژیم اسرائیل گزارش داد که حملات یمن در دریای سرخ علیه اهداف اسرائیل بر فعالیت بندر ایلات تأثیر گذاشته و نیمی از کارگران این بندر، شغل خود را از دست خواهند داد.

۱۴:۳۴- رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل درصدد استعفاست

رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش دادند برخی از مقامات عالی رتبه در این رژیم بر این باورند که هرتسی هالیوی، رئیس ستاد کل ارتش در ماه سپتامبر از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

۱۴:۱۳- شهادت وزیر خارجه اسبق اسرائیل در دادگاه علیه نتانیاهو

سیپی لیونی، وزیرخارجه اسبق رژیم صهیونیستی صبح امروز با حضور در دادگاهی در شهر قدس به عنوان شاهد یکی از پرونده‌های فساد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه وی شهادت داد.

براساس پرونده موسوم به ۲۰۰۰ نتانیاهو متهم است که در تبانی با مدیر نشریه یدیعوت اخرونوت قبول کرده بود تا در مسیر تضعیف روزنامه اسرائیل هیوم به عنوان یکی از نشریات رقیب تلاش کند و در عوض آرنون موزز مدیر روزنامه یدیعوت اخرونوت نیز قبول می کرد تا  با انتشار مطالبی تصویری مطلوب از نتانیاهو و خانواده‌اش به افکار عمومی سرزمین‌های اشغالی ارائه دهد.

حضور لیونی به عنوان شاهد در دادگاه رسیدگی به پرونده‌های فساد نتانیاهو در شرایطی است که وی از سال ۲۰۱۹ از دنیای سیاست خداحافظی کرده است.

۱۴:۰۰- هدف قرار گرفتن نفربر اسرائیلی

گردان‌های القسام جنبش حملس می‌گوید یک دستگاه نفربر ارتش رژیم اسرائیل را در خان‌یونش با راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده است‌.

۱۳:۳۴- نشست مشترک وزرای خارجه شش کشور عربی با بلینکن در قاهره

اسکای نیوز مدعی شد وزرای خارجه شش کشور عربی همزمان با سفر آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا به قاهره در نشستی مشترک حاضر خواهند شد تا سندی سیاسی را تحت عنوان طرح سازش عربی به امضا برسانند.

این سند شامل مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و طرف‌های فسطینی با حمایت کشورهای عربی و بین‌المللی مبتنی بر پیشبرد راهکار دو دولتی است.

۱۳:۱۲- شهادت ۴ عضو خانواده در بمباران جنوب غزه

هواپیماهای رژیم اسرائیل صبح امروز منزلی در رفح را بمباران کردند که در اثر آن، چهار عضو خانواده، از جمله دو کودک و یک زن به شهادت رسیده است.

۱۲:۲۰- شهادت مدیر کمیته وضعیت اضطراری در بمباران غزه

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که «امجد هتهت»، مدیر کمیته وضعیت اضطراری در غرب نوار غزه دیروز سه‌شنبه در بمباران میدان کویت حین توزیع کمک‌های انسانی به شهادت رسیده است.

۱۲:۱۴- درخواست داماد ترامپ از مقامات اسرائیلی برای اسکان اهالی غزه در صحرای نقب

یدیعوت اخرونوت مدعی شد جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و یکی از طراحان پروژه معامله قرن اخیرا در رایزنی با مقامات رژیم صهیونیستی از آنها خواسته است که کلیه ساکنین غزه را پس از بیرون راندن از این منطقه در صحرای نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی اسکان دهد.

۱۲:۰۳- اعتراف نظامیان اسرائیلی به استفاده از سلاح‌های ساخت دهه ۱۹۵۰ در جنگ غزه

هاآرتص در گزارشی به نقل از نظامیان و نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی که در جنگ غزه مشارکت داشته‌اند مدعی شد ارتش اسرائیل به دلیل کمبود سلاح در حال استفاده از بمب‌هایی است که در دهه ۱۹۵۰ ساخته شده‌اند و پیش از این در جنگ دو کره استفاده شده‌اند.

۱۱:۳۵- سفر وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی

برخی منابع صهیونیستی از سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی در روز جمعه خبر می‌دهند.

بلینکن پیش از این قرار بود تا در سفر منطقه‌ای خود به غرب آسیا با مقامات مصری و عربستانی دیدار و گفتگو نماید.

۱۱:۱۹- تیراندازی در اراضی اشغالی

رسانه‌های رژیم اسرائیل از وقوع تیراندازی در شهر «اللد» واقع در اراضی اشغالی خبر دادند. گفته می‌شود یک نفر زخمی شده است.

۱۱:۱۷- ربودن بیش ۳۵۰ فلسطینی از داخل بیمارستان الشفاء غزه

رادیو ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که ارتش این رژیم در یورش اخیر خود به بیمارستان الشفاء، بیش از ۳۵۰ فلسطینی را ربوده است.

ارتش رژیم اسرائیل دیروز مدعی شده بود که در این یورش، «تروریست‌ها» را بازداشت کرده است ولی پزشکان بدون مرز اعلام کرد که صهیونیست‌ها افراد غیرنظامی را بازداشت کرده‌اند.

۱۱:۱۱- فشار آمریکا بر قطر به منظور تامین هزینه‌های بندر موقت غزه

منابع صهیونیستی مدعی شدند آمریکا با اعمال فشار از دولت قطر خواسته است تا کلیه هزینه‌های مالی ساخت بندر موقت در ساحل غزه را عهده دار شود.

۱۱:۰۵- خانواده اسرای صهیونیست خطاب به هیئت مذاکره کننده اسرائیلی: بدون توافق از قطر بازنگردید!

خانواده‌های اسرای صهیونیست دربند مقاومت فلسطین در غزه با بستن مسیر چهارراه ایالون تل آویو و با حمل پلاکاردی حاوی تصاویر سران کابینه این رژیم و نوشته‌ای با این مضمون که «مسئولیت برعهده شماست: بدون توافق از قطر بازنگردید» خواستار حصول نتیجه در مذاکرات تل آویو و گروه‌های مقاومت به منظور تبادل اسرا و عدم کارشکنی نتانیاهو در مسیر این توافق شدند.

۱۰:۵۲- سفر قریب الوقوع وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به واشنگتن

منابع صهیونیستی مدعی شدند یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هفته آینده به واشنگتن سفر خواهد کرد.

گفته می‌شود گالانت تلاش دارد تا در دیدار با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا موافقت کاخ سفید را برای یورش به رفح جلب نماید.

۱۰:۴۴- گزارش وقوع حادثه دریایی جنوب شرق عمان

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع حادثه دریاییی در فاصله ۱۶۰ مایلی جنوب شرق آب‌های عمان دریافت کرده است.

درگیری در محله «الرمال» در غرب غزه

🔹منابع خبری از درگیری شدید بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر اسرائیلی در محله الرمال در نوار غزه خبر دادند.

🔹المنار لبنان از حملات توپخانه‌ای و تیراندازی‌های گسترده رژیم صهیونیستی در اطراف مجتمع پزشکی الشفاء و محله الرمال در غرب غزه خبر داد.

🔹المیادین گزارش داد که تعداد زیادی از خانواده‌ها در محله الرمال در غرب شهر غزه به دلیل تداوم حملات و بمباران اشغالگران به این منطقه، در محاصره قرار گرفته‌اند.

🔹خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد که جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی تعدادی از منازل را در محله الرمال و اطراف بیمارستان الشفاء هدف حمله قرار دادند و همزمان مانع از رفتن تیم‌های پزشکی برای درمان ساکنان این مناطق شدند.

🔹منابع خبری همچنین از تیراندازی‌های گسترده همزمان با حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به غرب شهر غزه گزارش دادند.

🔹گزارش ها حاکی است که مناطق شمال نوار غزه هدف حملات گسترده جنگنده‌های صهیونیستی قرار دارد.

۰۳:۱۲- یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری/ شهادت جوان فلسطینی در جنین

🔹منابع خبری از یورش گسترده نظامیان صهیونیست به دو اردوگاه «عین السلطان» و «عقبه جبر» در اریحا واقع در کرانه باختری رود اردن خبر دادند.

🔹نظامیان نیروهای اشغالگر اسرائیلی همچنین به شهر الخلیل در کرانه باختری حمله کردند.

🔹شبکه الجزیره از شهادت «زیاد حمران» جوان فلسطینی در جنین که به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست نزدیک مجتمع «عتصیون» زخمی شده بود خبر داد.

۰۲:۵۳- صهیونیست‌ها بیماران را از بیمارستان الشفاء غزه اخراج کردند

🔹خبرنگار المیادین گزارش داد که نیروهای اشغالگر صهیونیستی تعداد زیادی از بیماران در بیمارستان الشفاء را از بیمارستان اخراج و آنها را در خیابان به حال خود رها کردند.

۰۲:۰۲- حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به فرودگاه «بن گورین» رژیم صهیونیستی

🔹مقاومت اسلامی عراق فرودگاه «بن گورین» در عمق اراضی اشغالی فلسطین را با پهپاد هدف قرار داد.

🔹در بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است : مجاهدین مقاومت اسلامی عراق بامداد امروز چهارشنبه ۲۰/۳/۲۰۲۴ با پهپاد فرودگاه بن گوریون در عمق رژیم غاصب را هدف قرار دادند.

🔹در این بیانیه با تاکید بر تداوم این حملات برای در هم کوبیدن مواضع دشمن آمده است که عملیات امروز در تکمیل مرحله دوم عملیات مقاومت در برابر اشغالگری و حمایت از مردم غزه و در پاسخ به جنایت و کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان بی‌دفاع فلسطین انجام گرفته است.

۰۱:۲۲- تجمع عشائر فلسطین: در حمایت از مقاومت و جبهه داخلی متحدیم

🔹تجمع(شورای) ملی عشائر فلسطین: اشغالگران با هدف قرار دادن پلیس و کمیته‌های حامی مردم تلاش می‌کنند هرج و مرج را گسترش دهند.

🔹ما حمایت خود را از پلیس ملی و کمیته‌های حامی آن در نوار غزه اعلام می کنیم.

🔹مردم ما با همه قومیت‌ها و طوائف مختلف آن در حمایت از مقاومت و جبهه داخلی متحد هستند.

🔹ما در برابر تلاش‌های بیهوده اشغالگران و دنباله‌روهای آنها همچنان از مردم، حکومت و مقاومت خود حمایت می‌کنیم.

۰۱:۰۲- واکنش حماس به اقدام صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن کمیته‌های عشایری

🔹جنبش مقاومت اسلامی حماس اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن کمیته‌های مردمی و عشایریِ مسئول توزیع کمک‌های بشردوستانه در میدان الکویت در جنوب شهر غزه را با هدف کوچاندن ملت فلسطین و گسترش هرج و مرج و ناامنی در این منطقه دانست.

🔹این جنبش از جامعه جهانی و تمامی نهادهای بین‌المللی خواست با عمل به مسئولیت‌های خود جلوی جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار ملت فلسطین را بگیرند.

۰۰:۴۵- درگیری در اطراف بیمارستان الشفاء/ چندین نظامی صهیونیست کشته شدند

🔹گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که مبارزان این جنبش در اطراف مجتمع بیمارستانی الشفاء با عناصری از نظامیان صهیونیست با تیربار درگیر شدند که در پی آن تعدادی از نظامیان این رژیم را به هلاکت رسانده و مجروح کردند.

۰۰:۳۸- حزب‌الله لبنان مرکز نظامی «المرج» را هدف حمله قرار داد

🔹مقاومت اسلام لبنان اعلام کرد که مرکز نظامی المرج را در حالی که تیم لجستیک دشمن در حال سنگربندی و استحکام آن بود با توپخانه هدف قرار داده است.

این خبر در حال بروز رسانی است...

کد خبر: 1225105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =