تعداد کارت آزاد جایگاه‌های سوخت در کشور ۲ برابر شد

طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، با توجه به رکوردشکنی مصرف بنزین و روند صعودی تقاضا برای آن، تعداد کارت‌های آزاد جایگاه‌های سراسر کشور در ایام نوروز از ۱.۵ تا ۲ برابر افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جعفر سالاری‌نسب با اشاره به رشد مصرف بنزین در کشور عنوان کرد: در نخستین روز از تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ (چهارشنبه، یکم فروردین‌ماه) در حالی ۱۰۸.۵ میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده که این عدد در مقایسه با مدت مشابه پارسال (یکم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲) ۹۹.۳ میلیون لیتر، ۹ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

قیمت بنزین گران نمی‌شود

همزمان با افزایش مصرف بنزین، شرکت ملی پخش کارت سوخت آزاد جایگاه‌ها را افزایش داده است. طبق اعلام مدیر عملیات شرکت ملی پخش علی‌اکبر عرب‌عامری به‌منظور سوخت‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی تعداد کارت‌های آزاد جایگاه‌های سراسر کشور در ایام نوروز از ۱.۵ تا ۲ برابر افزایش یافته و تعداد نازل‌های عرضه بنزین آزاد در جایگاه‌ها نیز در این ایام در برخی مناطق تا ۲ برابر افزایش یافته است.

روز گذشته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش جلیل سالاری از رکوردشکنی تاریخی مصرف بنزین خبر داد و گفت: رشد مصرف بنزین بسیار فزاینده بوده و در ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ این رقم به ۱۵۲ میلیون لیتر رسید. با احتساب سی‌ان‌جی طی یک روز ۳۴۰ میلیون لیتر مصرف داشتیم.

بدین ترتیب رکورد مصرف بنزین در یک روز در روز ۲۹ اسفندماه شکسته شد. پیش از این، رکورد مصرف با عدد ۱۴۴ میلیون لیتر در یکم فروردین ۱۴۰۲ رقم خورده بود.
طبق اسناد دولت، ایران در سال گذشته معادل ۳ میلیارد دلار بنزین وارد کرده است که با توجه به روند صعودی مصرف، این رقم در سال جاری افزایش نیز خواهد یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =