افزایش گرما در تابستان ۱۴۰۳ در مقایسه با سال گذشته

مدیرکل هواشناسی استان کرمان با اشاره به روند افزایشی دما در استان، گفت: تابستان امسال بیش از دو درجه گرمتر از تابستان گذشته خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محسن عراقی‌زاده مدیرکل هواشناسی استان کرمان، با تبریک روز جهانی هواشناسی، گفت: ۲۳ مارس روز جهانی هواشناسی نامگذاری شده است و با توجه به تغییرات اقلیمی که در جهان در حال اتفاق افتادن است شعار امسال سازمان جهانی هواشناسی «خط مقدم اقدام اقلیمی» انتخاب شده است تا همه کشورها برای این تغییرات به دنبال راه حل و به فکر راه چاره باشند.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران / صدور هشدار قرمز برای ۲ استان کشور

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی براساس مدل‌های هواشناسی انجام می‌شود و البته هر مدل هواشناسی خطاهایی هم دارد، گفت: هر چه مدت زمان پیش‌بینی ما طولانی‌تر باشد، میزان خطای آن هم بیشتر است و دقت آن پایین می‌آید.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر پیش‌بینی‌های ما به صورت ۱۰ روزه انجام می‌شود که تقریباً دقت خیلی بالایی داشته و دقت آن در حدود ۹۸ درصد است، ادامه داد: این پیش‌بینی‌ها از راه‌های مختلف اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت بارش باران در استان کرمان در سال زراعی جاری، بیان کرد: از مهرماه امسال سال زراعی آغاز شده و تا کنون نیمی از سال زراعی را پشت سر گذاشته‌ایم.

عراقی‌زاده ادامه داد: میانگین بارندگی استان کرمان در این سال زراعی و تا کنون ۴۸ میلی‌متر بوده که به نسبت سال گذشته که ۷۰ میلی‌متر بوده بارندگی‌های ما در سطح استان کرمان خیلی کم است و وضعیت خوبی در این زمینه نداریم.

وی با اشاره به آمار بلندمدت بارندگی‌های در استان کرمان، گفت: میانگین بارندگی‌ها در بلند مدت در استان کرمان ۱۳۰ میلیمتر است که فاصله بارش‌های امسال آن با آن فاصله زیادی است

مدیرکل هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه کل بارش‌های امسال در سطح کشور کم بوده و سال خوبی را از نظر بارش‌ها در استان کرمان و کشور نداشتیم، افزود: امیدواریم در مدت باقیمانده بارندگی‌هایی را داشته باشیم تا قدری این وضعیت بهتر شود.

وی ادامه داد: براساس نقشه‌هایی که در اختیار داریم پیش‌بینی می‌شود که تا ۱۵ اردیبهشت ماه بارندگی‌هایی را به صورت پراکنده در سطح استان داشته باشیم البته با این بارش‌ها به میانگین بلند مدت استان کرمان نمی‌رسیم.

عراقی‌زاده با اشاره به اینکه امسال روند افزایشی دما را داشتیم و میانگین دمای نقاط مختلف استان نسبت به سال‌های قبل بیشتر بوده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود که این روند تا تابستان ادامه داشته باشد و تابستان امسال بیش از دو درجه گرمتر از تابستان گذشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =