راه‌اندازی ۱۰ دانشکده مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی/ دانشکده‌های هوش مصنوعی و صنعت ساختمان در واحد تبریز تأسیس می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز از تأسیس 10 دانشکده مهارت و کارآفرینی در واحدهای دانشگاهی این استان خبر داد.

آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌ شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: آموزش‌های کاربردی و مهارت محور اولویت دانشگاه آزاد اسلامی است و ما نیز در استان آذربایجان شرقی به این سمت حرکت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

اولین دانشکده«ساخت، تولید و فناوری‌های صنعتی»در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود/ افزایش ۸ هزار دانشجو با اجرای آمایش

وی ادامه داد: تبریز از لحاظ پتانسیل صنایعی که در آن قرار دارد چه صنایع سنگین و چه صنایع مربوط به قطعه سازی، صنایع غذایی، صنعت چرم و کفش و... همگی به عنوان وضعیت موجود احصا شده و با توجه به اینکه دانشگاه آزاد قرار است یک دانشگاه حل مساله و ماموریت گرا باشد اغلب ماموریت ها به این حوزه ها اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز افزود: در شمال شرق استان به دلیل وجود معادن بزرگ از جمله مس بخشی از تمرکز به روی مسائل معدنی است و به دلیل وجود شرایط خاص کشاورزی بخشی از ماموریت ها نیز به حوزه کشاورزی اختصاص یافته است.

رنجبران با اشاره به آغاز راه‌اندازی دانشکده‌های موضوعی خاطرنشان کرد: در حوزه فنی و مهندسی دانشکده های «هوش مصنوعی» و «صنعت ساختمان» را در واحد تبریز خواهیم داشت و برای شبستر و ایلیخچی هم دانشکده هوش مصنوعی مصوب شده است.

وی ادامه داد: در اجرای طرح پویش با صنایعی چون تراکتورسازی، خودروسازی سایپا و تعدادی از شرکت‌های خصوصی وارد قرارداد شده‌ایم که این قراردادها از نظر زمانی نامحدود هستند.

رنجبران با اشاره به بی‌اعتمادی شکل گرفته بین دو مجموعه صنعت و دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشگاه معتقد است صنایع ما اغلب وارداتی هستند و نگاه توسعه‌ای ندارند و از طرفی صنعت هم معتقد است دانشجویان در دانشگاه وارد فاز عملی و صنعتی نمی‌شوند و صرفا به موضوعات تئوریک می‌پردازند.

وی تصریح کرد: راهکار دانشگاه آزاد اسلامی طرح پویش است که بر اساس آن دانشجویان ما در فضای صنعت قرار میگیرند و هم بخشی از شهریه آنها و هم بخشی از نیاز صنایع تامین می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =