ضرورت تسهیل و تسریع پرداخت تسهیلات برای تحقق شعار سال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از لزوم توزیع تسهیلات بانکی براساس فراخوان عمومی در استان خبرداد و گفت: تسهیل و تسریع پرداخت تسهیلات تکلیفی و غیرتکلیفی برای جهش تولید استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان به نقل از تسنیم، سید مجتبی حسینی در نخستین جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان در سال جدید، اظهار داشت: به منظور رفاه حال متقاضیان و سهولت در روند پرداخت تسهیلات بانکی لازم است هر یک از دستگاه‌های اجرایی کارشناس رابط بانکی را در نظر گیرند تا روند پرداخت در مسیر درست و سهل‌تری انجام شود.

وی افزود: در صورتی که هر یک از دستگاه‌های اجرایی نتوانند از سهمیه تسهیلات خود استفاده درست و کافی داشته باشند، این سهمیه به صورت شناور در اختیار دیگر دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تاکید کرد: عملکرد بانک‌ها در یک سال گذشته به صورت مبسوط و جامع در قالب کارنامه عملکردی تا پایان فروردین ماه تهیه و به مبادی ذی‌ربط ارسال شود.

حسینی به ضرورت رعایت بازه زمانی 15 روزه تکمیل پرونده‌های تسهیلات بانکی اشاره کرد و گفت: رعایت بازه زمانی 15 روزه تکمیل مدارک توسط متقاضیان دریافت تسهیلات الزامی است و اگر تا پایان این بازه زمانی اقدامی توسط متقاضی صورت نگیرد طرح به دستگاه اجرایی معرف عودت داده خواهد شد و طرحی جایگزین معرفی می‌گردد.

وی با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات اشتغالی‌زایی بانک‌های عامل آنگونه که باید و شاید در زمان معین اقدام کنند، عنوان کرد: بانک‌های عامل باید در پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه مسکن و تسهیلات اشتغال با نهایت تسهیل‌گری و تکریم اقدام کنند و برش شهرستانی سهمیه‌ها نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان ادامه داد: شایسته است در صف تقاضاها، برای دریافت تسهیلات اولویت‌بندی را به اولویت‌هایی اختصاص پیدا کند که می‌توانند نیاز استان را در جهش تولید با مشارکت مردم در توسعه اقتصاد و اشتغال تامین کنند.

خبرنگار: محمدحسین میرزائی

انتهای خبر/

کد خبر: 1225458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =