طوفان الاقصی/ ۳۲۷۰۵ شهید و ۷۵۱۹۰ زخمی تاکنون

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، آوارگانی را که در باشگاه الشجاعیه پناه گرفته بودند، و نیز منطقه گذرگاه کارنی و اطراف بیمارستان شفاء غزه و اردوگاه المغازی و خان یونس را به شدت بمباران کردند که به شهید و زخمی شدن دهها نفر منجر شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جنگ در غزه امروز شنبه وارد صد و هفتاد و ششمین روز خود شد، نبردی که همچنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جزو اهداف اصلی اشغالگران صهیونیست به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

استقبال از روز جهانی قدس با شعار «ماه فلسطین»

ارتش رژیم صهیونیستی از اولین ساعات بامداد امروز شنبه،مناطق مختلف نوار غزه را آماج حملات وحشیانه خود قرار داد که به شهادت و زخمی شدن شمار زیادی از مردم بی دفاع و روزه دار این منطقه منجر شد.

رژیم صهیونیستی طی ساعات اخیر بر شدت تجاوزات بی رحمانه خود به مناطق مسکونی و زیرساختهای نوار غزه از جمله بیمارستان شفاء و منازل مسکونی مردم افزود.

به گفته منابع خبری، جنگنده های رژیم صهیونیستی، آوارگانی را که در باشگاه الشجاعیه پناه گرفته بودند، و نیز منطقه گذرگاه کارنی و اطراف بیمارستان شفاء غزه و اردوگاه المغازی و خان یونس را به شدت بمباران کردند که دستکم ۴۰ نفر شهید و شمار زیادی هم زخمی شدند.

مهمترین تحولات روز ۱۷۶ عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

شهادت ۲۶ نفر از نیروهای امدادی فلسطین از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی

هلال احمر فلسطین اعلام کرد از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۲۶ نفر از نیروهای این سازمان در حملات اشغالگران به شهادت رسیدند.

رزمندگان تیپ‌های ناصر صلاح الدین، شهرک صهیونیست‌نشین «حومش» در جنوب شهر جنین در شمال کرانه باختری را به رگبار بستند.

ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن تک تیرانداز رژیم صهیونیستی یک جوان فلسطینی را در نزدیکی مجتمع الشفاء در غرب شهر غزه هدف تیرمستقیم قرار داده و مقابل چشم دو جوان دیگر که تلاش داشتند وی را نجات دهند به شهادت می رسانند.

منابع خبری از درگیری جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در جریان یورش به جنین واقع در کرانه باختری خبر دادند.

گزارش‌ها حاکی است که سه جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شهرک قباطیه در جنوب جنین زخمی شدند که یکی از مجروحان که حال وی پیش از این وخیم گزارش شده بوده بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

نیروهای اشغالگر صهیونیست همچنین یک دستگا آمبولانس را در شهرک قباطیه در جنوب جنین توقیف کردند.

مرکز نظامی «المالکیه» رژیم صهیونیستی هدف موشکهای مقاومت لبنان قرار گرفت

حزب الله لبنان در اولین بیانیه بامدادی خود از هدف قرار دادن تحرکات نظامیان صهیونیست و نفربر زرهی این رژیم در داخل مرکز نظامی «المالکیه» و اطراف آن با موشک خبر داد و تاکید کرد که در این حمله تلفات قطعی به دشمن وارد کرده است.

نمازگزاران فلسطینی در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت غزه در مسجدالاقصی راهپیمایی کردند.

نیروهای امنیتی اردن برای متفرق کردن معترضین خشمگین اردنی که در اعتراض به جنایت صهیونیست‌ها و حمایت از مقاومت فلسطین نزدیک سفارت رژیم صهیونیستی در امان تظاهرات کرده بودند به زور متوسل شده و معترضین را هدف حمله و ضرب و جرح قرار دادند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با اشاره به دیدار هیئت حماس به ریاست اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش با هیئتی از جنبش جهاد اسلامی به ریاست زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در تهران با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که رهبران دو کشور از حمایت راهبردی جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و ملت فلسطین و مواضع ثابت و قاطع این کشور در حمایت از حقوق ملی آنها قدردانی کردند.

هنیه و النخاله در این دیدار بر شروط مقاومت برای مذاکرات غیرمستقیم و تبادل اسرا از جمله توقف کامل جنگ ، خروج کامل اشغالگران از همه خاک نوار غزه، آزادی عمل در بازگشت آوارگان و ورود کمک‌ها و نیازهای مردم غزه تاکید کردند.

رهبران مقامت فلسطین همچنین با تأکید بر «ضرورت تشدید مقاومت در همه اشکال آن در همه عرصه‌های رویارویی» از عملیات مقاومت در یمن، عراق و جنوب لبنان که موید وحدت جبهه‌های مقاومت است تمجید کردند.

اذعان ارتش صهیونیستی به کشتن دو جوان فلسطینی

پس از انتشار تصاویری از شهادت دو جوان فلسطینی توسط پهپاد اسرائیلی در شمال نوار غزه رژیم صهیونیستی سرانجام به جنایت خود در به شهادت رساندن این دو جوان اعتراف کرد.

شبکه سی ان ان گزارش داد که ارتش اسرائیل به کشتن دو جوان فلسطینی و دفن آن‌ها به وسیله یک دستگاه لودر اعتراف کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده که این دو جوان به طور مشکوکی در حال نزدیک شدن به منطقه عملیات این رژیم در مرکز غزه بودند.

ارتش رژیم اسرائیل همچنین مدعی شد که این دو فلسطینی از ترس حمل مواد منفجره کشته و اجساد آنها دفن شده است.

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که دو دستگاه تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را با راکت ۱۰۵ الیاسین در اطراف مجتمع پزشکی الشفاء در شهر غزه هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی لبنان ویدیویی را منتشر کرد که در آن ساختمان محل استقرار نظامیان اسرائیلی در شهرک صهیونیست نشین«آویویم» در مرز لبنان و فلسطین اشغالی را هدف قرار داد.

سید حسن نصرالله خواستار مشارکت گسترده در روز جهانی قدس شد

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی در مراسم احیای شب قدر که بیشتر سخنان خود را به مباحث مذهبی اختصاص داد خواستار مشارکت گسترده مردمی در روز جهانی قدس شد. وی تاکید کرد که آنچه ما به دنبال آن هستیم پیروزی است.

سیدحسن نصرالله گفت: «امشب درباره مسائل سیاسی صحبت نمی‌کنم، بلکه جمعه آینده در روز قدس به آن خواهم پرداخت».

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: روز قدس امسال در شرایط و اوضاع کاملاً متفاوت برگزار می‌شود. بنابراین از همه می‌خواهم که تا حد امکان در همه مکان‌ها، به ویژه در حومه جنوبی که مراسم اصلی در آن برگزار می شود حضور و مشارکت گسترده‌ای داشته باشند.

وی افزود: امروز کسانی هستند که شبانه روز در این راه خون و شهید تقدیم می‌کنند، امیدوارم حضور ما گسترده، قوی و مناسب و شایسته‌ای باشد.

مقاومت اسلامی عراق بامداد امروز جمعه از حمله پهپادی به یک هدف نظامی در جولان اشغالی خبر داد.

در بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است: مجاهدین مقاومت اسلامی عراق در ادامه رویکرد مقاومت در برابر اشغالگری، حمایت از مردم غزه و در پاسخ به کشتار رژیم غاصب صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از کودکان، زنان و سالمندان، بامداد امروز جمعه هدفی نظامی در جولان اشغالی را با پهپاد هدف قرار داد.

در این بیانیه بر تداوم این حملات برای درهم کوبیدن مراکز و محل استقرار نظامیان صهیونیست تاکید شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =