دعوای نکونام و خطیر دوباره بالا گرفت!

استقلال نوروز خبرسازی را پشت سر گذاشت و حالا دارد آماده ادامه رقابت‌های لیگ برتر شود. مسابقاتی که از شنبه هفته آینده برای آبی‌پوشان استارت می‌خورد و آنها به مصاف مس رفسنجان می‌روند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، سال ۱۴۰۲ برای استقلال با یک پیروزی مهم به پایان رسید. آنها در ۲۷ اسفند توانستند هوادار را شکست بدهند و همچنان صدر نشین جدول باقی بمانند بنابراین حالا سرنوشتشان در لیگ بیست و سوم به نتایج خود استقلال بستگی دارد. استقلالی‌ها ۹ مسابقه مهم پیش رو دارند که اولین آنها هجدهم فروردین در ورزشگاه آزادی برابر مس رفسنجان خواهد بود. در طول تعطیلات نوروزی اتفاقات عجیب و غریبی برای استقلال به وقوع پیوست که بد نیست آنها را همراه با هم مرور کنیم.

بیشتر بخوانید:

استقلال و پرسپولیس به دنبال هافبک هجومی تراکتور!

چشمی از چشم قلعه نویی افتاد!

امیر قلعه‌نویی در سه روز پایانی سال اسامی بازیکنان مورد نظرش برای دو مسابقه با ترکمنستان را اعلام کرد و در میان تعجب هواداران استقلال، بر روی نام روزبه چشمی قلم قرمز کشید. بازیکنی که سابقه دو بار حضور در پیکارهای جام جهانی را دارد و اتفاقاً وقوع چنین اتفاقی باعث تعجب خود روزبه هم شد. سید حسین حسینی، ابوالفضل جلالی و صالح حردانی از جمع بازیکنان استقلال به تیم ملی فوتبال کشورمان دعوت شدند و جلال الدین ماشاریپوف هم بلافاصله بعد از بازی با هوادار ایران را ترک کرد تا خودش را به سرمربی تیم ملی ازبکستان معرفی کند.

استراحت نوروزی

بازیکنان استقلال پس از پیروزی مقابل هوادار با دستور جواد نکونام یک هفته فرصت استراحت یافتند و تمرینات این تیم از ششم فروردین دوباره آغاز شد تا آنها آماده جدال با س رفسنجان و البته ادامه رقابت‌های لیگ برتر شوند.

دعوای دوباره سرمربی و مدیرعامل

اختلاف میان علی خطیر و جواد نکونام که از تابستان پارسال شروع شده، همچنان ادامه دارد و نه تنها در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ حل نشد بلکه اتفاقاتی که در نوروز امسال به وقوع پیوست کاملاً نشان داد که داستان همچنان ادامه دارد. پس از بازی رفت مقابل ترکمنستان، باشگاه استقلال متنی را در کانال رسمی خودش منتشر کرد که در آن از ملی‌پوشان استقلال حمایت شده و البته به نوعی از سرمربی تیم ملی خواسته شده بود تا حسین حسینی و ابوالفضل جلالی را بیشتر ببیند. این مسئله سر و صدای زیادی به راه انداخت و حتی بحث به داخل اردوی تیم ملی نیز کشیده شد. در چنین شرایطی کادر فنی استقلال نیز با انتشار یک بیانیه تاکید کرد وارد شدن به حیطه ترکیب ثابت تیم ملی نه در شأن استقلال است و نه در شأن تیم ملی به همین خاطر تاکید دارد که سرمربی ایران کاملاً در انتخاب بازیکنانش مختار است! همین بیانیه کافی بود که همگان از آن به عنوان تقابل مجدد جواد نکونام با مدیرعامل باشگاه استقلال یاد کنند و مشخص شود اختلافات حل نشده است. البته معاون ارتباطات باشگاه استقلال در ایام نوروز طی مصاحبه‌ای اختصاصی با سایت روزنامه خبر ورزشی تاکید کرد این باشگاه علیه تیم ملی بیانیه نداده و همواره حامی این تیم خواهد بود به ویژه اینکه یک استقلالی هدایت آن را بر عهده دارد. مهدی هژبری تاکید داشت مطلب فوق در واقع حمایت باشگاه استقلال از بازیکنان خودش بود نه وارد شدن به حریم امیر قلعه نویی. خلاصه اینکه داستان همچنان ادامه دارد.

انتخاب شیرین جواد

استقلال سال ۱۴۰۲ را با صدرنشینی به پایان رساند و در چنین شرایطی کاملاً طبیعی بود که در نظرسنجی‌های رسانه‌ای نمایندگان زیادی در جمع برترین‌ها داشته باشد. اتفاقا این مسئله در نظرسنجی برنامه نوروز فوتبالی که از شبکه ورزش پخش می‌شد نمود عینی پیدا کرد و جواد نکونام هم از طرف کارشناسان و هم از طرف مردم به عنوان بهترین مربی سال انتخاب شد. از طرف دیگر روزبه چشمی نیز توسط مردم مردم به عنوان بازیکن سال انتخاب شد و استقلال در تیم منتخب که در نظرسنجی این برنامه انتخاب گردید، ۴ نماینده داشت که شامل سید حسین حسینی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان و ابوالفضل جلالی بود.

پایان کابوس، حواله عیدی

استقلال هنوز کابوس نوروز سال ۱۴۰۲ را فراموش نکرده است. در یازدهم فروردین پارسال بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا با صراحت اعلام کرد باشگاه استقلال به خاطر عدم پرداخت مطالبات استراماچونی و بحث مالکیت مشترک نمی‌تواند در لیگ قهرمانان حاضر شود و مجوز حرفه‌ای کسب نمی‌کند. اتفاقی فوق العاده تلخ که زلزله بزرگی در جمع آبی‌پوشان به راه انداخت و چند روز بعد علی فتح الله زاده مدیرعامل وقت استقلال از سمت خودش کنار رفت. امسال اما یازدهم فروردین هیچ خبر بدی برای استقلال نداشت و کادر مدیریتی باشگاه قاطعانه معتقدند قضیه سانتا کلارا و محمد محبی حل شده و این باشگاه می‌تواند مجوز حرفه‌ای بگیرد.فعلاً کنفدراسیون بیانیه علیه استقلال نداده و اگر همه چیز دقیقاً طبق برنامه‌ریزی و ادعای کادر مدیریتی استقلال جلو برود، این باشگاه عیدی خود را خرداد ماه امسال با کسب مجوز حرفه‌ای و بازگشت به لیگ قهرمانان دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =