آخرین خبرها از وضعیت حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مدارک خود را برای دریافت صدور مجوز حرفه‌ای آسیا به طور کامل بارگذاری کرده‌اند و فقط باید مشکل مالکیت سرخابی‌ها برطرف شود که به طور حتم با پیگیری‌های وزارت ورزش و جوانان این موضوع تعیین تکلیف خواهد شد تا نمایندگان ایران در فصل آینده راهی آسیا شوند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دغدغه هواداران سرخابی این است که آیا مدارک تیم‌های محبوبشان از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای مورد تایید قرار خواهد گرفت و آنها می‌توانند در فصل جدید معتبرترین تورنمنت باشگاهی قاره کهن حاضر شوند یا خیر.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت ملی پوش جوان پرسپولیس مشخص شد

پیگیری ها در این باره نشان می‌دهد باشگاه استقلال که در دو فصل گذشته مجوز حضور در این رقابت‌ها را پیدا نکرد از مدت‌ها پیش با تشکیل کارگروهی به نام مجوز آسیایی اقدام به تکمیل مدارک مورد نظر خود کرد.

آبی‌پوشان مراحل تکمیل مدارک پرسنلی، ورزشی و زیرساخت که به ترتیب شامل چارت باشگاه، نیروی انسانی برنامه‌های توسعه ورزشی و امکانات سخت افزاری نظیر ورزشگاه، محل تمرین، آکادمی و ... می‌شود را در سامانه مورد نظر بارگذاری و چند روز مانده به اتمام فرصت ارائه مدارک توانست بدهی خارجی خود به باشگاه سانتاکلارا را پرداخت کند تا کوچک‌ترین مشکلی نداشته باشد.

باشگاه پرسپولیس نیز همچون باشگاه استقلال مستندات و مدارک خود را در سامانه قرارداد و با صدور اطلاعیه ای نوشت که اقدامات لازم را انجام داده است و هواداران این باشگاه نگرانی نداشته باشند.

در این باره با یکی از اعضای صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های تماس گرفتیم و او به خبرنگار ورزشی ایرنا گفت: به نظر می‌رسد که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مدارک خود را به طور کامل بارگذاری کرده‌اند و مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که در روزهای گذشته شایعاتی درباره عدم بارگذاری تسویه حساب مالیاتی باشگاه پرسپولیس مطرح شد و آیا این موضوع حقیقت دارد با خیر گفت: اگر مدرکی در سامانه بارگذاری نشود سیستم به صورت خودکار اجازه رفتن به مراحل دیگر را نمی‌دهد و اینکه باشگاه پرسپولیس اسنادی را بارگذاری نکرده باشد درست نیست.

وی افزود: اینکه فقط برگه تسویه حساب مالیاتی باید بارگذاری شود درست نیست چرا که از نظر قانونی تعیین تکلیف شدن این موضوع نیز منعی ندارد،همانطور که مشخص شدن وضعیت بدهی‌های مالی برای دریافت صدور مجوز حرفه‌ای آسیا کفایت می‌کند درباره پرونده مالیاتی نیز شرایط مشابه وجود دارد.

عضو صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌ها خاطرنشان کرد: اصل ماجرا این است که باشگاه پرسپولیس پرونده مالیاتی چند صد میلیاردی داشت که نسبت به این پرونده اعتراض و دیوان عدالت اداری این اعتراض را مورد قبول قرار داد

و پرونده برای رسیدگی مجدد به یکی از شعب مالیاتی ارسال شد، پرسپولیس نیز مدارک مرب دنوط به اعتراض خود به پرونده مالیاتی و اسناد رسیدگی پرونده را در سامانه AFC به ثبت رسانده است و از نظر قانونی مشکلی نیست چرا که نباید پرونده قطعی مالی و مالیاتی برای باشگاه‌ها وجود داشته باشد.

تنها مشکل سرخابی ها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا برطرف شدن مالکیت مشترک دو باشگاه می‌باشد و با توجه به دیگری غایب که وزارت ورزش و جوانان انجام و اقدامات مهمی در این رابطه انجام شده است به زودی و پیش از پایان مهلت تعیین شده این موضوع تعیین تکلیف خواهد شد تا نمایندگان ایران برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا مشکلی نداشته باشند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1225983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =