آیا نخوردن صبحانه باعث چاقی می‌شود؟

عدم مصرف صبحانه می‌تواند خطر ابتلا به چاقی را افزایش دهد و موفقیت در اجرای رژیم‌های کاهش وزن را بکاهد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مصرف مواد غذایی مناسب برای صبحانه مانع از تجمع انسولین می‌شود. این هورمون باعث می‌شود که سلول‌های چربی، اسیدهای چرب بیش‌تری ذخیره کند و افرادی که صبحانه می‌خورند کم‌تر در معرض نوسانات وزن قرار می‌گیرند. هر چه دیرتر اقدام به خوردن کنید نیز احساس گرسنگی‌تان بیش‌تر خواهد شد. حذف اولین وعده غذایی باعث می‌شود که خیلی زود احساس خستگی و کج‌ خلقی کنید.

بیشتر بخوانید:

افراد موفق صبح خود را چگونه آغاز می‌کنند

نخوردن صبحانه خطر ابتلا به کاهش قند خون را افزایش می‌دهد. علائم جسمی دیگر شامل لرزش، ضعف، سرگیجه، سردرد، احساس سوزن سوزن شدن و سریع شدن ضربان قلب، یکی از دلایل ضعف و احساس گرسنگی مداوم است.

کودکانی که صبحانه نمی‌خورند به میزان کافی عناصر ضروری مانند آهن، کلسیم، منیزیم و پروتئین را دریافت نمی‌کنند، لذا در طول روز احساس خستگی بیش‌تری کرده و نمی‌توانند به درستی تمرکز داشته باشند و بهره هوشی پایین‌تری دارند.

به نقل از دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، زمانیکه روز خود را بدون صبحانه آغاز می‌کنید معده‌ شما به مغز پیام می فرستد و از همان ابتدای روز حس گرسنگی در بدن‌تان شکل گرفته و باقی می‌ماند. حذف وعده صبحانه در زنان با بی نظمی‌های دوران قاعدگی همراه است. علاوه بر این قاعدگی دردناک و یبوست نیز از عوارض دیگر هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =