تجاری‌سازی ایده‌های دانشجویی برای جهش تولید

رئیس دانشگاه آزاد سمنان با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ما در نظر داریم برای تحقق شعار سال ایده‌های دانشجویی را به مرحله تجاری سازی برسانیم.

مهدی منصوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بیش از یک دهه است که نام‌ سال‌ها را بر محور اقتصاد نام گذاری می‌کنند. این موضوع به روشنی نشان می‌دهد که حوزه اقتصاد یکی از چالش‌های اساسی کشور است.

بیشتر بخوانید:

دکتر ولایتی: دانشگاه آزاد اسلامی با اندیشه‌ورزی باید برای تحقق شعار سال گام بردارد

وی ادامه داد: اگر شعار سال را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه می‌شویم که رهبر انقلاب رونق بخشی به حوزه تولیدات ملی و داخلی را مسیر برون رفت از مشکلات اقتصادی و مبارزه با رشد تورم می‌دانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با بیان اینکه دانشگاه از جامعه مجزا نیست و جزئی از اجتماع محسوب می‌شود، گفت: دانشگاه‌ها به عنوان نهادی که نیروی متخصص، جوان و با انگیزه در اختیار دارد، می‌توانند در جامعه تاثیر گذار باشد. بنابراین نباید این نهاد مهم را نادیده گرفت.

وی درباره نقش دانشگاه در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ عنوان کرد: دانشگاه به علت جایگاه علمی و نخبگانی که دارد، مشاور قابل اعتمادی برای دولتمردان و سیاست گذاران قلمداد می‌شود. در این میان اعضای هیئت علمی و تشکل‌های دانشجویی نقش پر رنگ‌تری دارند.

منصوری اضافه کرد: به عقیده بنده؛ ما برای تحقق سال باید به شکل گیری گفت‌وگوهای علمی در دانشگاه‌ها کمک کنیم. البته این گفت‌وگوها باید به دور از فضای نمایشی و رزومه‌سازی باشد تا خروجی مطلوب به دست آید. زمانیکه افراد دور یک میز جمع می‌شوند و درباره موضوعات مختلف با یکدیگر همفکری می‌کنند، راهکارهای به دست آمده اصولی‌تر و علمی تر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان نقش شرکت‌های دانش بنیان در رشد اقتصادی و رونق بخشی این حوزه را بسیار مهم دانست و گفت: حمایت از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و ایده‌های نوین در دانشگاه‌ها یکی از مهمترین راه ها برای تحقق شعار سال است. در این میان انجمن‌های علمی و اساتید راهنما می‌تواند نقش آفرینی تاثیرگذاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای بهتر نتیجه دادن طرح‌ها و تجاری سازی ایده‌های دانشجویی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، در نظر داریم که حامی مالی را به عنوان بهترین گزینه جذب کنیم.

منصوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه می‌تواند اساتید را برای حضور در جلسات گفت‌وگوهای علمی با دانشجویان و همکاری با آنان ترغیب کرد، گفت: راهنمای و همکاری با دانشجویان جزء وظایف استادان محسوب می‌شود. علاوه بر آن، اساتید تمایل شخصی برای پرورش روحیه علم پژوهشی در دانشجویان دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =