هشدارهای بین‌المللی در مورد تبعات حمله به رفح/ چشم‌اندازی برای دستیابی به توافق وجود ندارد

رفح یک شهر کوچک و منطقه‌ای با تراکم بسیار بالاست که حدود 1.4 میلیون نفر را در خود جای داده و از آنجایی که هم مقامات اسرائیلی و هم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی پیشرفت مذاکرات آتش‌بس را رد می‌کنند، احتمال جنایات بیشتر توسط اسرائیل در رفح وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، شب گذشته حملات هوایی رژیم صهیونیستی به شهر رفح علیرغم هشدارهای بین المللی آغاز شد. علاوه بر این، مناطقی در شهر خان یونس مورد حمله صهیونیست‌ها قرار گرفت. حملات مذکور در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی بخشی از نیروهای خود را از غزه خارج کرد و برخی از ناظران بین المللی با توجه به تهدیدات قبلی رژیم صهیونیستی این حرکت را به عنوان مقدمه حمله به رفح توصیف کردند.

بیشتر بخوانید:

احتمال حمله رژیم صهیونیستی به رفح / دولت‌های عربی شریک جرم اسرائیل هستند

مقامات نظامی رژیم صهیونیستی در خصوص کاهش سطح نیروهایشان در غزه اظهار می‌کنند که این اقدام با هدف آماده‌سازی برای حمله رفح و آنچه آنها «آخرین پایگاه حماس» می‌خوانند، انجام شده است. علاوه بر این، هرتزل هالوی -رئیس ستاد کل اسرائیل- در این خصوص گفت: «جنگ در غزه ادامه دارد و ما با توقف فاصله داریم».

صهیونیست‌ها با بیان اینکه در حال آماده شدن برای آغاز تخلیه رفح هستند، اعلام کرده‌اند که این روند ممکن است چندین ماه طول بکشد. جالب اینجاست که تقریبا یک ماه پیش جو بایدن -رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از رویکرد نتانیاهو، سیاست‌های او را برای اسرائیل مضر دانست. رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه خود با «ان‌بی‌سی» با بیان اینکه حمله به رفح یک خط قرمز است، از نتانیاهو خواست که از حمله به رفح پرهیز کند.

وی همچنین تاکید کرده بود که «بنیامین نتانیاهو باید به جان انسان‌های بی‌گناهی که به دلیل اقدامات انجام شده از دست می‌روند، توجه بیشتری بکند». حمله به رفح از این جهت حائز اهمیت است که این شهر کوچک حدود 1.4 میلیون نفر را در خود جای داده و یک منطقه با تراکم بسیار بالا محسوب می‌شود. در واقع همین امر موجب به صدا در آمدن زنگ خطرهای بین المللی شده است.

حتی متحدان و حامیان اصلی اسرائیل خواستار مشاهده یک طرح معتبر برای محافظت از غیرنظامیان در رفح شده‌اند. بر همین اساس، جان کربی -سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید- روز گذشته مجددا بر مخالفت ایالات متحده با حمله به رفح تاکید کرد.

ریشی سوناک - نخست وزیر انگلیس- نیز اخیرا با انتقاد از سیاست‌های نتانیاهو اظهار کرد: تمامی انگلیس از بابت حمام خون در غزه شوکه شده و این جنگ باید پایان یابد. با وجود انتتقادهای شدید به سیاست‌های نتانیاهو به دلیل شدت جنایات انجام شده توسط نیروهای نظامی حملات این رژیم به نقاط مختلف در غزه، رفح و سایر نقاط فلسطین ادامه دارد و برخی از کارشناسان بر این باورند که نتانیاهو با انگیزه‌های شخصی به این جنگ ادامه می‌دهد و احتمالا تا زمانی که دستاورد ملموسی کسب نکند، به توقف جنگ تن نخواهد داد.

علاوه براین، هیچ گونه چشم اندازی برای دستیابی به توافق بین رژیم صهیونیستی و حماس و توقف فوری جنگ وجود ندارد و آغاز جبهه جدید در رفح توسط اسرائیل می‌تواند موجب تشدید بیشتر تنش شود. هم مقامات اسرائیلی و هم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی پیشرفت مذاکرات آتش‌بس در قاهره را رد می‌کنند. بر همین اساس، به نظر می‌رسد تنها گزینه فعلی فلسطینی‌ها برای دستیابی به حقوقشان تداوم مقاومت و تحمیل شکست‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =