احتمال حمله رژیم صهیونیستی  به رفح / دولت‌های عربی شریک جرم اسرائیل هستند

سندس الاسعد با اشاره به عدم پایبندی صهیونیست‌ها به قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی حقوق بشر اظهار کرد: احتمال دست زدن رژیم صهیونیستی به هر جنایتی از جمله حمله به رفح وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در سایه سکوت و انفعال دولت‌های عربی همچنان ادامه دارد. در همین حال، احتمال حمله رژیم صهیونیستی به رفح توسط برخی رسانه‌ها مطرح شده است؛ تراکم بالای جمعیت در این منطقه موجب نگرانی نهادهای حقوق بشری شده و نهادهای مذکور خواهان اقداماتی برای جلوگیری از حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح هستند. سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اخیرا اعلام کرده که صدها هزار کودک گرسنه در رفح محاصره شده و در معرض حمله نظامی‌ قرار دارند. به منظور بررسی ابعاد مختلف جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین و ارزیابی احتمال حمله به رفح، گفتگویی با «دکتر سندس الاسعد» -روزنامه‌نگار و تحلیلگر لبنانی- انجام شد.

بیشتر بخوانید:

غزه و کرانه باختری تحت حاکمیت مقاومت قرار خواهد گرفت

متن گفتگو با «دکتر سندس الاسعد» بدین شرح است:

- این روزها صحبت از حمله گسترده رژیم صهیونیستی به رفح مطرح می‌شود. چقدر احتمال این حمله جدی است؟

از زمان شروع تجاوزات وحشیانه مستمر صهیونیست‌ها با حمایت رژیم جنایتکار آمریکا در کنار سایر رژیم‌های مستکبر غربی، دشمن صهیونیستی قتل عام وحشیانه متعددی را مرتکب شده که ابعاد جنایت و واقعیت خونین آن را نشان می‌دهد. همچنین این جنگ تهاجمی با توجه به پیشرفت مراحل عادی سازی با دشمن صهیونیستی آغاز شده و خطرات این خیانت شرم آور را آشکار می‌کند و این که چقدر این اقدام برای مسلمانان و فلسطینیان خطرناک است.

نه هیچ یک از مردم فلسطین و نه تأسیسات حیاتی به ویژه تأسیسات غیرنظامی از این تجاوزات در امان مانده‌اند. بنابراین صحبت‌های کنونی در مورد تجاوز به رفح که اکثر فلسطینی‌ها در آنجا آواره شده‌اند، جای نگرانی دارد. احتمال دست زدن دشمن صهیونیستی به هر جنایتی دور از ذهن نیست؛ زیرا صهیونیست‌ها به هیچ وجه توجهی به قوانین بین المللی ندارند. این رژیم به هیچ یک از کنوانسیون‌های بین‌المللی حقوق بشر پایبند نیست و خود این نهاد امپریالیستی سرزمین فلسطین را اشغال کرده است. با توجه به تاریخ خونین رژیم صهیونیستی، صحبت در مورد حمله به رفح عجیب نیست.

جدیت این موضوع خسارات انسانی است که احتمالا این تجاوز به دلیل تراکم جمعیت زیاد ایجاد کند. همانطور که اشاره کردم، اکثر فلسطینی‌ها به منظور جلوگیری از عدم تکرار ترک سرزمین‌ مادری خود -مانند آنچه در جریان نکبت 1948 برای اجدادشان رخ داد- به آن مناطق پناه آورده‌اند. بنابراین، مقابله به این مسئله مستلزم اقدامی جدی است؛ یک اقدام مؤثر اسلامی و بین المللی جدی که بر ایالات متحده آمریکا که امروز به دروغ ادعا می‌کند نگران غیرنظامیان است، فشار بیاورد. ادعای آنها فقط برای جلب رضایت مسلمانان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است و نه اقدام واقعی برای حمایت از فلسطینیان در غزه و به ویژه رفح.

- علیرغم شدت جنایات رژیم صهیونیستی و وخامت اوضاع مردم غزه همچنان شاهد انفعال کشورهای عربی در قبال این مسئله هستیم. فکر می‌کنید در آینده احتمال اقدام معنادار از سوی دولت‌های عربی وجود دارد؟

متاسفانه دولت های عربی شریک جرم صهیونیست‌ها هستند. باید همیشه اذعان کرد و تکرار کرد که این دولت‌ها، دولت‌های دست نشانده و پادشاهی‌های بی‌مصرف در خدمت استکبار جهانی هستند. این دولت‌ها توسط مردم انتخاب نشده‌اند. بنابراین نباید انتظار داشت که آنها دست به اقدامی بزنند که به حمایت از فلسطینی‌ها و بازدارندگی این دشمن صهیونیستی منجر شود. تنها نقطه اتکای مردم منطقه به جنبش‌های مقاومت است و نه دولت‌های عربی که در حمایت از رژیم صهیونیستی و سکوت در قبال جنایات وحشیانه آن علیه ملت فلسطین، جنوب لبنان و مردم عزیز یمن و سوریه همدست هستند.

- به نظر شما گروه‌های مقاومت همچنان توان مقابله و وارد کردن آسیب‌های جدی به رژیم صهیونیستی را دارند؟

اگرچه گروه‌های مقاومت توانایی‌های نظامی پیشرفته‌ای مانند رژیم صهیونیستی ندارند، اما این گروه‌ها دارای دکترین رزمی برتر هستند. وقتی صحبت از غرب آسیا به میان می‌آید، ما از مقاومت مشروع مردمی ستمدیده صحبت می‌کنیم؛ مردمی که سرزمین‌شان غصب و اشغال شده است، مردمی که ثروت‌هایشان غارت می‌شود، مردمی که از حیثیت و حاکمیت خود دفاع می‌کنند، مقاومتی که دارای قدرت و اراده محکم است.

بله، توان نظامی پیشرفته‌ای ندارد، اما دارای معنویت استوار و دکترین تزلزل ناپذیر هستند؛ برخلاف موجودیت حرامزاده صهیونیستی که متشکل از گروهی مزدور و گروهی جنایتکار استعماری است که از اقصی نقاط جهان برای کشتن فلسطینی‌ها و حمله به مسلمانان و دیگر مردم غرب آسیا آورده شده‌اند. ما به مقاومت امید و ایمان داریم و این همان چیزی است که گروه‌های مقاومت در سفر اخیر خود به ایران بارها بر آن تاکید کرده‌اند.

هم جنبش حماس و هم جنبش جهاد اسلامی تاکید دارند که گزینه مقاومت تنها گزینه سودمند و بازدارنده علیه رژیم صهیونیستی است و رهبر انقلاب اسلامی حضرت [آیت الله] خامنه‌ای نیز بر همین امر تاکید دارند. در این راستا باید اشاره کنیم که اگر حمایت ایران از نهضت‌های مقاومت و اقدامات حاج قاسم سلیمانی نبود، امروز فلسطینی‌ها نمی‌توانستند جلوی تجاوزات صهیونیست‌ها را بگیرند.

ایران تنها کشور در این جهان است که در واقع حمایت کامل لجستیکی، نظامی، مالی و غیره را برای مردم فلسطین فراهم کرده و متحمل تحریم‌های وحشیانه و محاصره غیرانسانی به دلیل حمایت از فلسطین، برای حمایت از این آرمان برحق اسلامی شده است.

- نظر جنابعالی در خصوص جنایات سربازان رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان غزه چیست؟

حمله صهیونیست‌ها به انسان‌ها چه زن و چه مرد و به ویژه به گروه‌های آسیب پذیر مانند زنان و کودکان امر جدیدی نیست. ما در لبنان این اشغال استعماری را تجربه کرده‌ایم و از میزان از دست دادن معیارهای اخلاقی آن آگاه هستیم. تعجبی ندارد که در مورد این حملات مکرر به زنان می‌شنویم. دشمن زنان را به طرق مختلف می‌کشد، چه با بمب گذاری، تجاوز جنسی و یا از طریق شکنجه در زندان.

اسرائیل یک موجود غاصب و استعماری فاقد همه معیارهای اخلاقی است. ما انتظار نداریم که اشغالگر در حالی که دانش آموز مکتب نسل کشی و کشتار دولت آمریکاست، معیارهای اخلاقی انسان دوستانه داشته باشد یا به ارزش ها پایبند باشد. ما جنایاتی را که اشغالگران اروپایی در زمانی که آنچه امروز به نام «ایالات متحده آمریکا» نامیده می شود را اشغال کردند، فراموش نمی‌کنیم. ناریخ آنها مملو از اقدامات نسل کشی، قتل، تجاوز جنسی و آزار است.

ما از مستکبران و قدرت های امپریالیستی جز کشتار و تجاوز انتظاری نداریم و این البته نشان دهنده ناکامی آنها و میزان سقوط اخلاقی آنهاست. حملات مکرری که امروز شاهد آن هستیم، به ویژه ترورهای ناجوانمردانه‌ای که در آن شهدای عزیز ایرانی در دمشق قربانی شدند، موید شکست مفتضحانه گزینه نظامی رژیم صهیونیستی و همچنین ناتوانی آنها در دستیابی به اهداف تعیین شده و تلاش پیگیر آن برای تشدید تنش در پرتو انزوای نفرت انگیزی است که به آن دچار شده‌اند.

همانطور که قبلا اشاره کردم تنها امید ما پیروزی این مقاومت‌های برحق و مشروع در لبنان، فلسطین، یمن، عراق و سوریه با حمایت جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =