هواشناسی ایران / بارش باران و وزش باد در ۱۰ استان کشور

گزارش‌های هواشناسی نشان می‌دهد در خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، ‌هرمزگان، کرمان، آذربایجان غربی و شرقی بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، باد شدید موقتی و گرد و خاک را شاهد خواهیم بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: دوشنبه شمال غرب و سه‌شنبه ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده را خواهند داشت، اما از روز دوشنبه، ۲۷ فروردین، با عبور موج بارشی از نیمه جنوبی کشور در مناطق جنوبی یعنی بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب سیستان و بلوچستان شاهد افزایش ابر و بارش‌ خواهیم بود. روز سه‌شنبه، ۲۸ فروردین کرمان، هرمزگان، جنوب یزد و اصفهان هم به این مناطق اضافه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران / بارش باران در ۱۰ استان کشور

به گفته محمد امین نقشینه، بارش‌ها روز چهارشنبه در کرمان، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و یزد شدید خواهد بود که در این باره برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هشدار زرد و نارنجی صادر شده است.

او تاکید کرد که علاوه بر بارش‌های شدید باران روز چهارشنبه در جزایر خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان هم رخ خواهد داد.

نقشینه با بیان اینکه دوشنبه تا چهارشنبه دریای عمان، تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس علاوه بر بارش طوفانی هم خواهند شد درباره وضعیت جوی پایتخت هم توضیح داد: تهران تا ۵ روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری دارد و از امروز تا چهارشنبه روند افزایش دما در پیش است به طوری که امروز، بیشینه دما ۱۹، دوشنبه ۲۱، سه‌شنبه ۲۲ و چهارشنبه ۲۳ درجه بالای صفر خواهد بود. اما در کنار این افزایش دما باید توجه داشت که در ارتفاعات استان تهران در برخی ساعات رگبار باد شدید و احتمال رعد و برق وجود دارد که کوهنوردان و عشایر باید به آن توجه کنند. همچنین در ارتفاعات بالادست تهران می‌تواند رگبار برف یا کولاک برف هم رخ دهد و در جنوب و مناطقی از غرب تهران هم گاهی باد شدید خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =