با هرگونه قدرت‌نمایی به وسیله سلاح برخورد قاطع می‌شود / اسلحه‌های مجوزدار در صورت استفاده غیرمجاز ضبط می‌شوند

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: اسلحه‌های دارای مجوزی که در مراسم مختلف یا شرایط دیگر به صورت غیرمجاز مورد استفاده قرار گیرند، باید ضبط شود.

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از اهواز با تاکید بر برخورد اثرگذار، قاطع و سریع با مجرمان جرایم خاص و خشن اظهارکرد: ظرفیت‌های خوبی برای مدیریت و کنترل این‌گونه جرایم در خوزستان وجود دارد که باید در راستای ارتقای امنیت از آنها استفاده کرد.

وی افزود: برخورد با جرایم خشن باید با همکاری نیروی انتظامی آغاز شود و با نظارت دادستان‌ها به‌عنوان مدعی‌العموم تا مرحله اجرای احکام ادامه یابد.

دهقانی بیان کرد: هرگونه قدرت‌نمایی و اخلال در نظم عمومی با سلاح گرم و سرد و استفاده غیرمجاز از سلاح مجاز و غیرمجاز جرم است و حتی در صورت اخذ رضایت از شاکی، از جنبه عمومی قابل پیگرد قانونی و مرتکب آن مستحق مجازات است.

رئیس کل دادگستری خوزستان تاکید کرد: با کسانی که به هر نحوی امنیت مردم و شهروندان را به خطر بیندازند، از سوی دستگاه قضائی، برخورد قاطعانه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اسلحه‌های دارای مجوزی که در مراسم مختلف یا شرایط دیگر به صورت غیرمجاز مورد استفاده قرار گیرند، باید ضبط شود؛ صرف برخورد مقابله‌ای در این خصوص نتیجه بخش نیست و باید با تدابیر لازم، اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار داد.

خبرنگار: سیده صدیقه موسوی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =