ارگان‌ها و دستگاه‌های شهرستان از ظرفیت‌ دانشگاه آزاد قائمشهر در حل مشکلات استفاده کنند

هادیانی در نشست با مسئولین شهرستان به حضور اساتید و متخصصان علمی برجسته در دانشگاه آزاد قائمشهر اشاره و گفت: ارگان‌ها و دستگاه‌ها از ظرفیت و توانمندی دانشگاه آزاد واحد قائمشهر در حل مشکلات شهرستان، استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، روز پنج‌شنبه، ۵ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ نشستی به مناسبت روز جهانی زمین پاک با حضور ریاست و مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر و مسئولین ادارات شهرستان در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی این واحد، برگزار شد.

در این جلسه، میرامید هادیانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر، ضمن خوش‌آمدگویی مهمانان به توانمندی‌ها و امکانات موجود در این واحد علمی اشاره و بیان کرد: دانشگاه آزاد واحد قائمشهر، هفتمین واحد دانشگاهی آزاد اسلامی است که دارای بیش از ۵۰ آزمایشگاه تخصصی می‌باشد، اما متاسفانه شهرستان قائمشهر از ظرفیت‌های علمی و توانمندی‌های دانشگاه در زمینه‌های مختلف استفاده نکرده است.

هادیانی ضمن اعلام آمادگی در همکاری با دستگاه‌های شهرستان، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر دارای اساتید و متخصصان حوزه منابع طبیعی و غیره است که درجه توانمندی حل مشکلات شهرستان در مسائل محیط زیست، شیلات، عمرانی و غیره را دارند و آماده همکاری با ارگان‌ها و دستگاه‌های شهرستان هستند.

وی اضافه کرد: باید مسائل کلیدی شهرستان قائمشهر شناسایی شود و دانشگاه آزاد واحد قائمشهر این توانایی را دارد تا بستگی به مشکلات، رشته‌های آموزشی مرتبط را در دانشگاه، تصویب و توسعه دهد.

در طول این نشست، علی نیازی اوریمی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قائمشهر با بیان لزوم استفاده از سرمایه علمی دانشگاه توسط دستگاه‌ها، اظهار کرد: باید از سرمایه‌های علمی و ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده شود تا با کمترین هزینه، بیشترین بهره‌مندی را در حل مشکلات شهرستان، داشته باشیم.

دادستان قائمشهر ضمن هشدار به متخلفان محیط زیستی، بیان کرد: ما میراث‌دار گذشتگان خود هستیم و بنده به عنوان دادستان و مدعی‌العموم در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی، دغدغه دارم و در جهت حل مسائل محیط زیستی با متخلفان، اغماض نخواهم کرد.

در ادامه این جلسه، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر و اداره محیط زیست شهرستان منعقد شد که در متن آن مقرر شد تا آزمایشگاه‌های زیستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر به آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست، شناخته شود تا از این طریق سرفصل جدیدی در همکاری علمی بین دانشگاه آزاد قائمشهر با ارگان‌ها و ادارات شهرستان باز شود.

در این جلسه مشترک دانشگاه و ادارات با عنوان روز جهانی زمین پاک، مقرر شد که کمیته‌ای فنی با دبیری و محوریت دانشگاه و اعضا، برای ارائه راه‌کارهای حل مشکلات زیست محیطی، تشکیل شود.

خبرنگار: محمدرضا کوچکسرایی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =