خرید کشتی باری برای خراسان شمالی معطل مصوبه کمیسیون ماده ۱

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با اعلام اینکه سال گذشته بخش صنعت استان نسبت به ثبت سفارش اولیه بابت خرید کشتی باری برای صادرات محصولات استان به کشورهای حوزه خزر اقدام کرد، گفت: استان همچنان معطل اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۱ برای تخصیص ارز برای خرید این کشتی است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، حسین حاجی بگلو در گفت و گو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در خراسان شمالی در این باره اظهار کرد: در سال گذشته بخش صنعت استان در زمینه خرید یک فروند کشتی به منظور تسهیل در امر صادرات محصولات از خراسان شمالی به مقاصد کشورهای روسیه و اوراسیا اقدام کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه صادرات دریایی محصولات از بندر امیرآباد استان مازندران به کشورهای حوزه خزر ارسال می شود، همواره محصولات صادراتی استان طی مدت یک تا شش ماه در این بندر در نوبت صدور معطل می مانند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تصریح کرد: این امر موجب شده است که هزینه نگهداری و هزینه تولید محصولات صادراتی استان بسیار زیاد شود.

وی عنوان کرد: در این راستا، بخش صنعت استان با حمایت استاندار نسبت به خرید کشتی و ثبت سفارش اولیه آن اقدام کرد.

حاجی بگلو افزود: با توجه به اینکه خرید این کشتی نیازمند تخصیص ارز است، در این زمینه باید تایید و تصویب کمیسیون ماده ۱ را اخذ کند. وی بیان کرد: همچنان معطل صدور این مصوبه هستیم.

افزون بر این، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی یادآور شد: یک شرکت کشتی سازی داخلی نیز اعلام کرد که این کشتی را برای خراسان شمالی خواهد ساخت و این در حالی است که ساخت و تحویل آن به استان طی مدت پنج تا ۱۰ سال به طول می انجامد. وی تصریح کرد: برای استان زمان بسیار مهم است.

حاجی بگلو در بخش دیگری از سخن خود به اثرات منفی قطعی انرژی های برق و گاز بر چرخه تولید صنعت نیز اشاره و اظهار کرد: از جمله مهمترین دغدغه های بخش صنعت استان قطعی انرژی های برق و گاز در زمان اوج مصرف است که طی چند سال اخیر موجب زیان صنایع شده است.

وی گفت: خراسان شمالی از دولت خواستار شده است که سرانه مصرف انرژی های برق و گاز در زمان اوج مصرف برای استان ها، سهمیه بندی و مدیریت مصرف آنها به استان ها اختصاص داده شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در ادامه با تصریح بر این مطلب که خراسان شمالی در انتهای خط انتقال گاز کشور قرار دارد و بحران انرژی نیز اجرای طرح های توسعه ای و جذب سرمایه گذاران در بخش صنعت استان را بسیار ریسک پذیرتر کرده است، عنوان کرد: پیگیر این مطالبه مهم صنایع استان از دولت هستیم.

افزون بر این، حاجی بگلو تامین سرمایه در گردش را از دیگر مطالبات مهم بخش صنعت عنوان کرد و گفت: از دولت خواستار هستیم که خط اعتباری ویژه ای برای بانک های استان اختصاص دهد.

خبرنگار:سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =