تهران- ایسکانیوز: بر اساس گزارش روابط عمومی دامپزشکی بیرجند،' عباس نیک پور' با اشاره به نظارت های مستمر دامپزشکی بر مراکز تولید، عرضه، نگهداری، بسته بندی و سردخانه ها افزود: طی بازدید کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی از یکی از سردخانه های بیرجند تعداد 400 دست کله پاچه غیر بهداشتی به وزن یک تن کشف شد که پس از بررسی های اولیه مشخص شد محموله مذکور خارج از ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای به شکل غیر مجاز از مشهد به بیرجند حمل شده است.

وی ادامه داد: محموله پس از طی مراحل نمونه گیری و با استناد به نتایج آزمایشگاهی طی مراحل قانونی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.


رییس شبکه دامپزشکی بیرجند با تاکید بر رعایت حمل و نقل فرآورده های خام دامی طبق ضوابط بهداشتی تصریح کرد: فرآورده های خام دامی باید با مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی و با استفاده از خودروهای سردخانه دار و در شرایط دمایی ویژه حمل شوند.

نیک پور با بیان ارتباط مستقیم فعالیت های بهداشتی دامپزشکی با سلامت مردم افزود: مواد غذایی نظیر کله پاچه که سرشار از پروتئین است، در صورتی که در شرایط نا مناسب نگهداری شوند به سرعت فاسد شده و مصرف آن ها می تواند تهدید جدی برای سلامت انسان باشد.

کد خبر: 179969

وب گردی

وب گردی