ارائه لایحه کرایه های حمل و نقل عمومی به شورا

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: با توجه به این که لایحه بودجه سال ۹۵ این هفته به شورا ارائه می شود، بهتر بود لایحه کرای های حمل و نقل عمومی زودتر بررسی می شد .

اقبال شاکری با بیان این که لایحه کرایه های حمل و نقل عمومی هنوز به شورای شهر ارائه نشده است گفت: تا نیمه بهمن ماه شهرداری فرصت ارائه این لایحه را به شورا دارد اما بهتر بوداین لایحه زودتر به شورای شهر ارائه می شود .

او درخصوص بازنگری در طرح جامع حمل و نقل ترافیک پایتخت گفت: این طرح امسال بازنگری شد و در حال حاضر مراحل پایانی تصویب این طرح در کمیسیون عمران شورا طی می شود.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: جزئیات طرح جامع حمل‌ و نقل با حضور کارشناسان حوزه شهری و اساتید دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفته و این طرح مجموعه بخش های مختلف حمل‌ و نقل از جمله اتوبوس‌ ها، سامانه اتوبوس های تندرو، تاکسیرانی، آژانس ‌ها، مترو، دوچرخه، سامانه LRT را شامل می شود.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: در طرح جامع حمل و نقل ترافیک تمام مسایل در این حوزه باید به صورت یکپارچه در نظر گرفته شود لذا سند بالادستی مهمی است که اگر به خوبی انجام شود مشکلات حمل و نقل عمومی پایتخت حل خواهد شد.

او با بیان اینکه پوشش طرح جامع حمل ‌و نقل در افق ۱۴۰۴ پیش بینی شده است، گفت: در طرح جامع حمل و نقل پروژه ها به درستی تعریف نشده است به این معنی که هزینه و نحوه تأمین هزینه ها مشخص نشده که باید مشخص شود. البته در طرح جامع ۵۰ درصد هزینه ها بر عهده شهرداری و مابقی بر عهده دولت است.

شاکری با بیان اینکه دولت باید به تعهدات خود در حوزه حمل و نقل عمل کند، گفت: در حال حاضر ناوگان حمل و نقل عمومی با کمبود اتوبوس و مترو مواجه است که معضلات زیادی برای مردم به وجود آورده است. در حالی که ۵ سال است که دولت حتی یک دستگاه اتوبوس به شهرداری تحویل نداده است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه تأمین اعتبارات حوزه حمل و نقل از توان شهرداری خارج است، گفت: تهران با کمبود جدی اتوبوس روبروست به طوری که به ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم و چهار هزار دستگاه اتوبوس کمبود داریم.

20102

کد خبر: 572829

وب گردی

وب گردی