ابلاغ آئین نامه اجرایی تعرفه های برق

معاون وزیر نیرو از ویرایش آیین نامه تکمیلی تعرفه های برق خبر داد و گفت: به زودی این آئین نامه که با همکاری مجموعه دست اندرکاران صنعت برق و پژوهشگاه نیرو ویرایش شده است، ابلاغ خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ویرایش آئین نامه تکمیلی تعرفه های برق آغاز شده است گفت: این آئین نامه که پس از سال ها و با همکاری مجموعه دست اندرکاران صنعت برق و پژوهشگاه نیرو، ویرایش شده است به زودی با عنوان آئین نامه اجرایی تعرفه های برق ابلاغ شود.

هوشنگ فلاحتیان در مراسم اختتامیه بیست و یکمین کنفرانس ملی شبکه های توزیع برق با اشاره به این که میزان تلفات مطلوب برای شبکه برق ایران رقمی کمتر از 10 درصد است، تصریح کرد: این شرایط متفاوتی نسبت به اوضاع کنونی صنعت برق است و برای رسیدن به این ارقام نیز باید کاری متفاوت و متعهدانه انجام داد چرا که با انجام کارها به روال معمول، نمی توان به این مهم دست یافت.

فلاحتیان خاطرنشان کرد: در همین راستا لوازم اندازه گیری(کنتورها) مشترکان دیماندی که نقش موثری در رفتار این گونه مشترکان دارند، تعویض و به جای آنها کنتورهای هوشمند نصب خواهد شد.

وی با تاکید براین که این دسته از نحوه رفتار این مشترکان نقش بسزایی در مصرف شبکه و کنترل پیک برق دارند و از این رو پروژه تعویض کنتورهای این گروه از مشترکان امسال به صورت جدی اجرایی خواهد شد.

فلاحتیان در عین حال از ویرایش آئین نامه تکمیلی تعرفه های برق خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این آئین نامه که پس از سال ها و با همکاری مجموعه دست اندرکاران صنعت برق و پژوهشگاه نیرو، ویرایش شده است به زودی با عنوان آئین نامه اجرایی تعرفه های برق ابلاغ شود.

معاون وزیر نیرو به لزوم استفاده از بستر IT وICT در صنعت برق اشاره کرد و گفت: بهره گیری از این فضا برای افزایش رضایتمندی مشترکان ضروری است.

وی برنامه دیگر صنعت برق را کاهش زمان واگذاری انشعاب به مشترکان عنوان کرد و افزود: در چند سال گذشته رتبه ایران در ارائه خدمات به مردم در سطح جهان 30 پله بهبود یافته است.

فلاحتیان با تاکید براین که بهبود همه کارها نیاز به منابع مالی ندارد، خاطرنشان ساخت: هرچه زمان واگذاری انشعاب به مشترکان به عنوان فعالیتی خدمت رسان، کاهش یابد، رضایتمندی مشترکان نیزافزایش خواهد یافت و این کاری نیست که تنها وابسته به منابع مالی باشد بلکه می توان با تسهیل فرایند دریافت انشعاب و استفاده از بستر IT وict این کار را انجام داد.

معاون وزیر نیرو همچنین مشخص کردن وضعیت سهام شرکت های توزیع و بهبود اقتصاد صنعت برق را از دیگر برنامه های این صنعت در سال جاری برشمرد و خاطرنشان ساخت: اگرچه مجموعه دولت ومجلس و همه مسئولان نسبت به بهبود اقتصاد صنعت برق و اصلاح تعرفه ها نظر مثبتی دارند، اما به دلیل شرایط مشترکان، تاکنون این کار انجام نشده است.

10401

کد خبر: 629275

وب گردی

وب گردی